BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

zorgverzekering

Bijdrage door gebruiker
03-08-2012
4 reacties
Begin dit jaar controleerde ik de toekenningsberichten van mijn zorgverzekeraar IZA. Daar enkele zaken onduidelijk waren deed ik navraag naar de aard van de zorgverlening. Die wilde IZA niet geven op grond van "PIVACY". Wat privacy, het betrof mijzelf. Via een omweg deze gegevens toch achterhaald en wat bleek: Een apotheek in Heerhugowaard had ten onrechte gedeclareerd voor een niet geleverd artikel. Dit gemeld bij IZA die niet geinteresseerd leek en mij terug verwees naar de apotheek. Deze tot 2x benaderd via email (ik verblijf momenteel in het buitenland) zonder enige reaktie te ontvangen. Dit weer gemeld bij IZA die te kennen gaf hier verder niets mee te doen. Ze schijnen steekproeven te doen doch rapportage over foutieve declaraties door clienten worden niet behandeld. Deze gang van zaken heeft op (korte) termijn wel negatieve gevolgen op het eigen risico en mogelijke premies van verzekerden.

VRAAG: Is er een instantie die er op toe ziet dat zorgverzekeringen hun werk goed doen en (mogelijk onbedoelde) fraude (laten) aanpakken?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.