Mijn vraag gaat over het bedrijf Yarden.
Dit is een verzekeringsbedrijf voor begrafenissen.
Ruim 1,5 jaar geleden belde een medewerker (ster) van Yarden ons op met de vraag of wij ons wel bewust waren dat we bij onze huidige verzekeraar (Dela) flink onderverzekerd waren.
In de veronderstelling dat dit klopte, en de overtuiging waarmee deze Yarden verkoopster praatte hebben wij ons over laten halen om voor ongeveer 30 euro per maand ons compleet te laten dekken tegen onverwachte kosten bij een eventuele begrafenis.
Nu belde Dela ons van de week met de vraag waarom wij extra verzekerd waren ?
Dela dekt al alles, en zelfs extra dingen.
Deze verkoopster zei dat alleen als je Frans Bauer op je graf een dag wil laten zingen op een gouden vloerkleed je een aanvullende verzekering nodig had.
Met dit resultaat belden wij Yarden weer terug vanmorgen.
De telefoniste gaf ruiterlijk toe dat het een onnodige aanvullende verzekering was, en dat ieder bedrijf probeert extra klanten te werven, en dat deze gesprekken meestal in het eigen voordeel gebeuren.
Met de vraag van ons of wij een ons geld (gedeeltelijk) terug kunnen krijgen wegens deze rare praktijken werd ons letterlijk gezegd dat we pech hadden en dat er in de kleine lettertjes staat dat je pas recht hebt op een gedeelte als je 5 jaar daar verzekerd bent.
Kortom we zijn voor 18 x 30 euro = 540 euro eigenlijk [edit redactie].
Mijn directe vraag is dus eigenlijk of er meer verhalen zijn over dit bedrijf, en of er mogelijkheden zijn om toch geld terug te krijgen ?
mvg
Wilfred Aandeweg