BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

winterjas

Bijdrage door gebruiker
22-12-2004
5 reacties

ik heb twee weken geleden een winterjas gekocht op een donderdag. de verkoper prees de hoge kwaliteit van de jas nog extra aan, omdat het in Italië zou zijn gemaakt. nu moet ik zeggen, dat de jas niet duur was, 35 euro. het was op een donderdag.

ik heb de jas dat weekend meteen gedragen. op zaterdagavond zakte ik met jas aan op mijn hurken en de onderkant van de rits ging los. ik vond het vreemd, maar maakte me niet druk ik maakte hem weer vast. de volgende dag gebeurde hetzelfde en de rits ging stuk. ik had geen andere jas bij me, maar gelukkig had ik nog een bodywarmer eronder aan, anders zou ik helemaal verkleumd zijn die dag en die maandag, want ik sliep dat weekend niet thuis. ik ben ook nog ziek geworden daarna.

ik ben met de jas naar de winkel teruggegaan en de verkoper wilde het niet terugnemen, dus omruilen of geld teruggeven, omdat hij die jas via veel verschillende tussenpersonen had aangeschaft. hij bood aan om mee te betalen aan de reparatie van de jas, die volgens hem niet meer dan 8 euro zou kosten. hij gaf me 5 euro. hij adviseerde een kleermaker in de buurt en daar ging ik langs. de kosten bleken 17,50 euro te zijn en dat ben ik niet bereid te betalen, zelfs niet als hij 5 euro bijlegt. de kleermaker zei zelf ook, dat ik niet verantwoordelijk was voor een rits, die na 2 dagen al stuk gaat.

ik moet nu nog teruggaan, dat is helaas nog niet gelukt en ik wilde advies over wat mijn rechten nu zijn. kan ik een nieuwe jas of geld terug eisen? of dat hij alle reparatiekosten betaald? ik wil zelf niet meer dan 5 euro bijleggen evt. voor reparatie.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.