Mijn vrouw heeft in 2004 een nieuwe bril aangeschaft bij Specsavers in Gouda. het betreft een montuur zonder scharniertjes in de poten.
Al na korte tijd sprong er een stukje lak af en leek ook metaal beschadigd te zijn, dus zijn we terug gegaan. Na lang debatteren zou er een nieuw montuur besteld worden. Dit heeft maanden geduurd en we moesten er steeds zelf achteraan. Gelukkig had mijn vrouw al een nieuwe bril gekocht, want tijdens onze vakantie brak de poot af op de betreffende beschadiging. Meteen toen we weer terug in Nedeland waren zijn we weer naar de Specsavers gegaan. Ze gingen weer op zoek naar het betreffende montuur. We hebben toen ook nog gevraagd of het betreffende montuur wel zo goed was en of ze meer problemen met dit montuur hadden, maar volgens hun was het een goed montuur. Uiteindelijk hebben we in het najaar van 2005 eindelijk een nieuw montuur gekregen, echter in een andere kleur.
Afgelopen week brak dit montuur op precies dezelfde plek als het eerste montuur. Specsavers beweert dat het niet onder de garantie valt, omdat het op een punt is gebroken waar geen fabricagefout op kan treden (dus bijv. bij een laspunt). We mogen echter toch verwachten dat de levensduur langer is dan 13 á 14 maanden? Volgens Specsavers is de garantie op een bril 12 maanden. Volgens mij gaat de europese wet ervan uit wat de levensduur van een product is, inzake garantie.
We willen best wat bijbetalen voor een nieuw montuur, gezien de leeftijd van 14 maanden,maar niet het gehele bedrag. Het product is tenslotte niet naar verwachting.
Kan iemand ons adviseren in deze kwestie?