BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Waarom krijg ik minder lange garantie op een spiksplinternieuwe ORAL-B?

  •  
29-04-2025

In 2023 kreeg ik bij overstappen van mijn zorgverzekering gratis een electrische ORAL-B tandenborstel (Typenummer 3708, t.w.v. € 39,99).

In mei 2023 ontving ik hem.

Ik heb hem op de ORAL-B website geregistreerd en had ik 3 i.p.v. 2 jaar garantie op defecten enz.

In januari 2025 ging hij kapot, hij laadde niet meer op. Via de website van het ORAL-B service-centre kon ik het apparaat gratis opsturen voor reparatie.

Na 2 weken ontving ik een e-mail dat het apparaat niet gerepareerd kon worden, en dat mij een nieuwe was gestuurd.

Ook die nieuwe wou ik registreren op de website van ORAL-B . Ik wist alleen niet welke koopdatum ik moest invoeren,een 'aankoopsbewijs' had ik niet ontvangen. Ik heb toen een email gestuurd naar de helpdesk om te vragen welke datum ik moest invullen.

Ik kreeg toen het antwoord dat de koopbon van de eerste (en defect gegane) tandenborstel (Mei 2023) het garantiebewijs was voor de (spiksplinternieuwe) tandenborstel die ik in februari 2025 ontving.

Ik vind dat nogal raar. ORAL-B biedt garantie aan voor 3 jaar, maar niet gebaseerd op de leeftijd en dus de kwaliteit van het artikel, maar vanaf het moment dat er betaald is. Alsof ik krediet in een potje van ORAL-B heb gegooid wat na 3 jaar verdwijnt.

Waarom??

Ondertussen is ook die nieuwe defect gegaan,(en nee, ik ben er heel voorzichtig mee) (AAN/UIT knop defect) en is ook alweer teruggestuurd.

Ik vraag me af hoeveel ORAL-B tandenborstels nog meer ik krijg te verslijten totdat mij garantie van 3 jaar is verlopen.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.