BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Voorbeeld: LG, haar waardeloze magnetron en non-service

Bijdrage door gebruiker
04-02-2013
4 reacties
Langs deze weg wil ik u waarschuwen voor de magnetrons van LG en de service die je van hen ontvangt.

Twee jaar terug kochten wij een nieuwe combimagnetron, waarbij wij kozen voor het duurdere LG in de veronderstelling daarmee in elk geval een goed apparaat in huis te hebben gehaald. Dat bleek niet het geval. Een korte bloemlezing:

1. Het draaiplateau weigerde dienst en pas bij het derde bezoek van de monteur werd dat met het derde motortje min of meer opgelost.
2. De ovenfunctie werkte niet naar behoren; bij elke bereidingstijd moest je een half uur optellen om het op temperatuur te krijgen. Na wat twijfelachtige praat over de printplaat, werd besloten dat de kosten van reparatie te hoog waren en we ontvingen een nieuwe. (zijdelings; we moesten hemel en aarde bewegen om BCC hierin mee te laten helpen, maar dit terzijde. Questionable pricing, no service!)
3. Met de nieuwe magnetron ging het een paar maanden goed, maar ook die weigerde weer dienst. Een foutcode waardoor de oven het niet meer deed en het frontje van het bedieningspaneel liet spontaan los. Wederom een monteur over de vloer.
4. Binnen twee dagen na het laatste bezoek van de monteur was de foutcode weer terug. Daarnaast is de oven kennelijk zo belachelijk heet geworden, dat de ovenbestendige glasplaat is gebarsten en alle kunststoffen zijn gesmolten.

Omdat ons geduld nu op is, en ons vertrouwen in LG weg, heb ik vorige week vrijdag contact opgenomen. Ik heb aangegeven dat ik voor twee jaar leed door het falen van LG absoluut geen hoofdprijs wil, maar wel een stukje service. Ook dat kon ik op mijn buik schrijven.

Na gesprekken met twee medewerkers van LG is mij te verstaan gegeven dat zij mij tegemoet komen in mijn ongemak door een omruiling via (helaas) wederom BCC. Dat zal dan uiteraard een ander merk gaan worden. Toen ik aangaf dat het leveren van een goed werkende magnetron na twee jaar drama helemaal geen tegemoetkoming is, maar slechts leveren waar ik voor betaald heb, kreeg ik excuses.

Excuses. Die heb ik veel gehoord van LG. Veel liever had ik het triomfantelijke belletje van de magnetron wat vaker gehoord. Excuses dus, en ze komen mij tegemoet in twee jaar wanprestatie en falen door te doen wat ze twee terug al hadden moeten doen, en verder niets.

Kortom, LG heeft helemaal niets waargemaakt van de beloften die zij als bedrijf doet. Ze produceren en leveren faalapparatuur en compenseren dit niet met een inhoudelijk zinvolle service. Ontevreden klanten worden het bos ingestuurd met niet veel meer dan de mededeling dat ze het maar met een ander merk moeten proberen. Ik wil iedereen adviseren om dat ook zeker te doen, en het hele twee jaar durende hoofdpijndossier met LG lekker over te slaan.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.