Wie heeft wel een positieve ervaring met een zorgverzekeraar m.b.t. vergoeding van buitencategorie hoortoestellen?
Door mijn ernstig gehoorverlies voldoen toestellen uit de hoogste categorie (5) zelfs niet; dat zou volgens mijn audicien een vermindering van 30% betekenen t.o.v. mijn huidige toestellen. Dit is voor mij niet aanvaardbaar, omdat in mijn werk zeer veel communicatie (veel telefoongesprekken, vergaderingen en besprekingen en veelal ook in het Engels. Voor deze klanten is ook vaak niet de moedertaal, zodat zij moeilijk verstaanbaar zijn
Dit betekent dat ik aangewezen ben op hoortoestellen die buiten deze categorie (5) vallen.
De vergoeding hiervan t.o.v. de kosten is zeer beperkt (schatting € 1.800 vergoeding t.o.v. € 4.800 kosten, dus veel meer dan 25% eigen bijdrage en ook nog onder voorwaarden).
Men wilde mij ook geen opgave van de vergoeding vooraf geven gesteld dat aan de voorwaarden wordt voldaan.
Eerst moest het protocol doorlopen zijn en de verklaring van tevredenheid getekend!!!
Dat is het zelfde als een auto kopen, maar pas de prijs te horen krijgen als de koopovereenkomst getekend is.
Ik ben benieuwd!!!