BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verbrande lippen door Pringles Salt&Vinegar

Bijdrage door gebruiker
13-08-2010
123 keer bekeken
21 reacties
Verbrande lippen door Pringles chips.

Het gaat om de smaak: Pringles Salt & Vinegar

Ik had een paar weken geleden zin in wat chips, zag dat mijn vrouw een paar kokers Pringles had gekocht in de bonus bij de AH. Heb de smaak Salt en Vinegar opengetrokken. Normaal gesproken is deze smaak nagenoeg niet te krijgen in Nederland. In het buitenland zijn ze wel verkrijgbaar, zijn best wel lekker zo nu en dan. Echter naar een stuk of 15-20 Pringles te hebben gegeten uit deze koker, met een erg sterke scherpe azijnsmaak, begonnen mijn lippen steeds meer pijn te doen. Heb de bus maar dichtgedaan en wat frisdrank gedronken. Normaal gesproken gaat zo’n bus zonder probleem tot op de bodem leeg. De rest van de avond bleef het een beetje geïrriteerd aanvoelen.
De volgende ochtend had ik nog steeds een erg zure smaak in mijn mond en waren mijn lippen nog zeer gevoelig en voelden een behoorlijk gezwollen. Dit gevoel heeft verder de gehele dag geduurd.
De volgende 2 dagen daarna had ik aan boven en onderlip de velletjes er bij hangen. Volgens mij heeft er veel te veel azijnzuur op de Pringles gezeten, zodat het vel van mijn lippen aan de binnenkant compleet is weggebrand. Heb hier zelfs nog foto’s van genomen en de desbetreffende bus Pringles bewaard.
Hierop heb ik een klachtenformulier ingevuld op de site van PROCTER & GAMBLE Nederland, het kantoor van het Britse moederbedrijf om te vernemen hoe dit mogelijk is. Ik heb ik geen allergie voor wat voor een voedingsmiddel ook. Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak. De productiecodes en houdbaarheidsdatum, alles doorgegeven.

Krijg ik enkele dagen later een reactie op de mijn klacht, dat ze dit erg vonden, ik de bus nog bewaren moest en dat ik hen moest bellen i.v.m. een schadevergoeding. Ik bellen, ja, ja, wij hebben de klacht doorgestuurd naar de productieafdeling. En of ik mijn rekening nummer wil doorgeven, voor de schadevergoeding. Ja, ze willen me de 1.99 Euro terugbetalen….., of ik te wachten zit op 1.99 Euro.!!
Ik vraag, dus ik krijg alleen de kosten van de bus Pringles terug?? Geen dingetje extra om de lichamelijke schade te verlichten/vergoeden, 3a4 dagen een zeer pijnlijke mond, binnenwerk van mijn lippen geheel verveld, dus geen bloemenbon, geen doos met andere producten of een ander goedmakertje !! Nee, dat zijn de regels bij PROCTER & GAMBLE, consumentenservice. Ze geven zelfs toe dat er misschien wel iets teveel azijnzuur op zat.

Ik vond dat een zeer armoedige droevige,zielige reactie van dat enorme concern, wat gigantische bedragen aan TV reclames betaald, en hoe luid hun reclameslogan ook al weer ???

Snackplezier met Pringles: once you pop the fun won’t stop

Nu, na 3 weken nog maar eens gebeld, omdat ik het niet eens was met de “vergoeding”, waarop ze eerst weer de klacht door moesten sturen naar Engeland, omdat blijkbaar niemand in Nederland een fatsoenlijke vergoeding mag weggeven. Ben nu ook eens door hun teruggebeld. En het antwoord:
Sorry, sorry, sorry, meer kunnen en mogen we niet doen !! wat een zeer slechte klantenservice is dat daar. Kunnen ze nog veel leren van Nederlandse fabrikanten. Heb ooit eens een slakje gevonden in een pot Hak, kreeg 3 dozen vol Hak producten retour. Dat is iets om mee over de brug te komen !!

Hebben nog meer mensen deze chips geprobeerd en soortgelijke ervaring gehad ????
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.