Op 1 juni 2014 om 13:27 uur, bij de kassa van ETOS DEN BOSCH, Pensmarkt 6, heb ik een product van 2 euro betaald met twintig euro en kreeg ik tien euro te weinig retour.Ten eerste had Mw. S het product met de prijs van 2 euro aangeslagen voor 5 euro,
Na dat ik dat bij haar had gemeld en op de blauwe stichter van het product had gewezen heeft ze gezegd `twee euro a.u.b. Ik gaf haar een briefje van 20 euro en ik kreeg 8 euro terug.
Ik meldde het direct bij de caissière Mw. S , maar ze zei dat ze van mij 10 euro kreeg en niet 20. Dat vond ik onjuist en ik zei dat ik alleen maar een briefje van 20 euro in mijn zak had en dat ik echt met een briefje van 20 had betaald. Ze zei dat haar collega camerabeelden kon kijken en dat ik op haar moest wachten.
Bij haar collega deed ik mijn verhaal. Ze zei dat ze de beelden ging bekijken en dat ik nog 5 min moest blijven wachten. Dat deed ik. Na vijf minuten was ze nog niet terug, maar toen werd S door haar collega naar achteren geroepen en toen ze terug kwam zei ze dat ze samen met de beveiliging de camera beelden hadden bekeken en dat ze hadden gezien dat ik haar 10 euro heb gegeven. Dat vond ik onmogelijk en ik bleef, zoals afgesproken op de beveiliging wachten. Toen kwam dhr. D van Trigion Beveiliging samen met de andere medewerkster en die zei dat ze op de beelden niks konden zien en dat morgenvroeg de manager van Etos dat wel zou kunnen inzoomen en bekijken. Pas daarna konden ze mij laten weten of ik mijn 10 euro terug zou krijgen. Ik vroeg hoe laat ze mij dat laten weten. Volgens mw. Fanny kon dat tussen 9 en 11 uur op 2 juni. Ze beloofde bij de kassatelling na te gaan of er inderdaad te veel in de kassa zat.
Want als er tekort aan voorraad is i.v.m. diefstal, breuk, o.i.d. ? Ik vond het vreemd dat ze dat niet door middel van een tussentijds kassatelling konden bepalen en dat de camera eigenlijk voor niks is geweest.
Ik vroeg of ik het gekochte product terug kon brengen en mij geld terug krijgen omdat ik heel erg teleurgesteld was in Etos en ik wou niks van ETOS meer, maar volgens hen kon dat ook pas morgen. Ik heb tegen hun gezegd dat het mij dat 5 euro kost om weer morgen naar de stad te komen. Ik vroeg of ze mij de kosten willen vergoeden maar dat kon niet. Dhr. D ( beveligiging) vroeg mij om ik iets bij mij had om mij te kunnen legitimeren. Ik had mijn Rabopas bij me, hij heeft mijn naam, mijn adres en mijn tel.nr genoteerd.
Hij zei dat hij niks anders kon doen voor mij behalve bemiddelen. Dat vond ik prima. Hij zei als ik daar niet mee eens was dat ik dan op de politie kon wachten en dat de Politie we de beelden goed kon bekijken. Dat vond ik geheel vreemd want hoe zou dat Politie wel lukken als de medewerkers dat niet was gelukt. Ik zat al lang ik de winkel samen met mijn zoontje te wachten. Wel had ik inmiddels mijn paspoort in de tas gevonden en ik belde Politie om te vragen hoe dat ik evt. een aangifte zou kunnen doen. Ze hebben tegen mij gezegd dat dat iets is tussen mij en Etos en dat ze mij niet kunnen helpen, dat ik maandag langs het juridische loket moest.Ik wil graag mijn 10 euro terug en het product dat ik in goed vertrouwen heb gekocht wil ik ook niet meer. Na dat wat ik vanmiddag bij ETOS ( als een vaste klant) heb meegemaakt.... De beveiligers geven toe dat de camera's niks laten zien, dar het niet achter te halen wat voor brief geld de klant aan de kassa heeft gegeven en dat de evt. diefstal door de winkel personeel heel makkelijk kan zijn. Ja, wel achteraf...