BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Speedbike Aldi / Royal Beach / Sertronics

Bijdrage door gebruiker
29-12-2012
Reageer
Ik heb via de Aldi een Speedbike gekocht, dit apparaat heeft een jaar en een klein beetje naar behoren gefunctioneerd met een gebruik van 5 dagen per week met max. 45min. per keer.
Ineens klonk een luide explosie en werkte de computerdisplay niet meer. Daarop de fabrikant Royalbeach in Duitsland bericht gegeven en van hen een nieuwe display ontvangen.Na installatie daarvan werkte het weer. Echter, na nog geen jaar begon ik brandluchten te ruiken en bleef het programma van de Speedbike op maximum staan. Naar beneden bijstellen via de computer bleek niet te werken. Wederom contact opgenomen met RoyalBeach en vervangende onderdelen ontvangen (lees: alle interne kabels en een nieuwe computerdisplay) Na alle onderdelen stuk voor stuk systematisch te hebben vervangen (om kruis aansluitingen te voorkomen) blijkt de Speedbike het nog steeds niet te doen. Ook een derde computerdisplay bied geen soelaas.
Ondertussen is op mijn verzoek aan RoyalBeach verzocht een monteur te sturen om de speedbike te repareren. De duitse firma heeft mijn gegevens doorgezonden aan Sertronics die contact met mij zouden opnemen. Na 2 weken niks gehoord te hebben contact met hen opgenomen na de gegevens via de duitse firma ontvangen te hebben. In eerste instantie klonk Sertronics zeer behulpzaam en gaven ze de indruk van alles voor mij te zullen doen Na 2 maand met een niet werkend produkt te hebben gezeten heb ik de duitse firma een en ander aangegeven dat de NL-se firma voor mijn gevoel weinig tot niets kon doen en ik bij hen een nieuwe, werkende speedbike eisde.
Contact met Sertronics heeft tot dusver het resultaat gehad dat zij aangaven onderdelen te hebben besteld bij Royalbeach, maar dat zij nog steeds in afwachting zijn van deze onderdelen. M.a.w. hebben zij in 2 maand tijd geen vervangend onderdeel mogen ontvangen, echter heb ik rechtstreeks WEL alle interne onderdelen ontvangen van dezelfde fabrikant (royalbeach)
Ik ben nu 3 maand verder, de speedbike staat stof te happen en functioneert als een vervangende kapstok. Echter moge dat toch niet het eindresultaat zijn???? wat zijn mijn verdere rechten?
Ik heb Royalbeach aangegeven een nieuwe speedbike te willen ontvangen, eventueel met een schappelijke bijbetaling. Sertronics heb ik dringend verzocht een monteur te sturen om de ellende op te lossen.
Ook dát is inmiddels meer dan een week geleden. Van Sertronics verneem ik maar niks en ik krijg het benauwde gevoel dat zij mij ook van kastje naar de muur sturen en niks van hen hoef te verwachten.
Wat zijn mijn verdere mogelijkheden cq. opties?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.