BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Opticien levert onbruikbare bril aan mijn moeder

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
15-12-2006
  •  
9 antwoorden
  •  

Mijn moeder van 78 jaar kwam laatst voor een reguliere controle bij de oogarts. Deze constateerde dat haar leesbril vervangen moest worden door een exemplaar met sterkere glazen.

Vervolgens ging ze naar een opticien alwaar ze haar oude bril heeft laten aanpassen. Hiervoor werd een bedrag van 225 euro in rekening gebracht (voor een leesbril notabene)

Toen ze de bril later thuis wilde gebruiken bleek dat ze niets kon lezen door dit ding. Nou ja, als ze een krant op 20cm van haar ogen houdt kan ze de teksten wel lezen.

Na enkele dagen is ze terug gegaan naar de opticien om te vragen of er aanpassingen aan deze bril gedaan kunnen worden. De opticien serveerde haar af door te stellen dat de bril volgens specificaties geleverd is. Mijn moeder was op dat moment niet mondig genoeg en heeft de zaak overrichter zake verlaten.

Ik heb besloten uit te zoeken hoe dit nu zit, want ik kan me niet voorstellen dat mijn moeder zomaar in de kou wordt gezet door de opticien en dat ze buiten haar schuld om met een hartstikke dure, onbruikbare bril zit opgescheept.

Hoe kan ik het beste handelen in dit geval?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.