BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

olie heeft geen houdbaarheidsdatum

Bijdrage door gebruiker
27-10-2007
114 keer bekeken
30 reacties

Goedendag, Vorige week kocht ik via een internet webwinkel een aantal producten , overwegend voedingssupplementen, van een door de wet geregistreerd merk , Solgar, Orthica en Aromed.

Van de laatste had ik een olie besteld. Al jaren gebruik ik deze, en nu was het handig voor mij om alles via internet te bestellen wegens ziekte. De grote flesjes die ik gewend was waren altijd 50 ml. Ik bestelde dus bij die winkel een aantal producten uit voorraad en de olie kon erbij geleverd worden ( over hoeveelheden niet gesproken )

Bij de ontvangst trof ik een literfles van de genoemde olie ( op zich geen probleem, wel behoorlijke uitgave maar goed) wat ik erger vond: geen houdbaarheidsdatum op de fles ook geen verpakking en ook geen bijsluiter.

Mijn oog viel tevens op het etiket. Het etiket dat Aromed een paar jaar geleden gebruikte : lichtgroen/groen. Daar ik regelmatig de olie bij de apotheek bestelde weet ik dat Aromed sedert 2 jaar een rood etiket heeft voor deze producten.

Ik heb contact opgenomen met de eigenaar van de webwinkel en deze vertelde mij : "Oliesmeersels voor de huid, zijn onbeperkt houdbaar". Dit is niet correct, daar ik altijd op de doos de houdbaarheid zichtbaar zie staan en nu helemaal niets ook geen bijsluiter.

Toen ik de man erop wees dat hij toch verplicht is, om de houdbaarheid te melden aan de consument en ik gelet op de oudere etiketten, niet echt het idee, had met een "nieuwe fles" van doen te hebben, heb ik gezegd dat ik het product niet wil afnemen en dus terug zou sturen. De nota van de overige producten heb ik diezelfde dag nog voldaan via online banking.

Het pakket met de literfles heb ik ongefrankeerd verzonden, daar ik van mening ben, dat de verkopende partij , zich niet aan de regels heeft gehouden. Nu heeft men mijn pakket geweigerd en heeft toegezegd , dat ik alsnog verplicht ben de olie af te nemen, dat terwijl deze niet aan de eisen voldoet.

Uiteraard ben ik het hiermee niet eens, en wil dit melden aan de instantie die hierover gaat. De VWA doet oa cosmetica enz.

deze olie valt daar niet onder ,volgens hun zeggen.

MIjn vraag is nu: waar kan ik een klacht indienen? ben ik verplicht een product af te nemen, waar geen houdbaarheidsdatum, en geen bijsluiter bijzit?

Voor wie zijn de verzendkosten?

wat een boel vragen zie ik en dat als nieuwkomer, ik hoop dat er iemand zal reageren alvast dank

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.