BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Nalatigheid van medici

Bijdrage door gebruiker
27-07-2009
2 reacties

Mijn Vader werd sinds half mei steeds niet lekker, bleek, kortademig, koud, pijn op de borst, misselijk etcetera. Nu belden wij 112 maar die vonden het niet ernstig genoeg om uit te rukken, we moesten maar naar de huisartsenpost. Toen wij de huisartsenpost belden konden we 2 uur wachten voor we telefoon terug hadden van een dokter daar, die vond het ook niet ernstig en die wees ons erop de volgende dag maar naar de huisarts te gaan.Ook de huisarts was vol overtuiging dat er niks ernstigs aan de hand was en stelde voor dat het aan mijn vaders medicatie zou liggen.. nonsens want na 3 jaar treden er echt niet nog eens bijwerkingen op. algoed mijn vader moest maar even wachten tot hij 10 juni bij de cardioloog in het ziekenhuis terecht kon, alwaar ze niet zijn hart nakeken alleen even de samenstelling van zijn medicijnen veranderden.Nu 4 dagen geleden valt mijn vader neer, een hartstilstand, godzijdank dat er een verpleegkundige achter hem fietste en hem meteen heeft gereanimeerd. Hij ligt nu op de hartbewaking in het AMC, hij is gedotterd en moet nu geopereerd worden aan zijn hartkleppen.Nu is mijn vraag, hoe is het mogelijk dat je maar moet wachten tot je dood neervalt om maar geholpen te worden!?!? kan ik de huisarts/cardioloog aanklagen voor nalatigheid? Ik ben wel bijna mijn vader verloren hierdoor en het is nog niet zeker of hij de operatie wel gaat halen.

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)