BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Maximaliseren reclameboodschap

Bijdrage door gebruiker
25-05-2022
18 reacties
Het zal niemand ontgaan zijn dat we de afgelopen maanden zijn overspoeld met reclameboodschappen van Verisure.
Ik maak me ernstig zorgen over de mentale gezondheid van de bevolking als iedereen dagelijks wordt gehersenspoeld door de grenzeloze reclameboodschappen. Ik kan online nergens vinden of er een maximum aantal binnende richtlijnen van de STER is opgenomen. Ik krijg de indruk dat alleen geld van het bedrijf de frequentie maximaliseerd.
Op radio en TV worden we gebrainwashed door onophoudelijk steeds dezelfde reclameboodschappen. Dat dit gebeurd op commerciele zenders kan ik begrijpen. Dat is hun verdienmodel. Maar voor de publieke omroep geldt een publiek belang en dat is ook de volksgezondheid. De wijze waarop wij de reclameboodschappen over ons worden heengestrooid is schadelijk.Als voorbeeld maar weer de Verisure. Hun basis boodschap is ANGST. 'U bent in gevaar!' Er is gevaar en wij, Verisure, kunnen de angst voor dit gevaar wegnemen met ons produkt. Deze ziekmakende boodschappen ondermijnen de samenleving. STOP ermee. Limiteer het aantal boodschappen per adverteerde tot maximaal enkele berichten. Of beter nog: schaf de reclame op de NPO af. Dan werken we samen aan een mentaal gezonde samenleving.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.