BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

'Liegen' dierenartsen omwille van het geld?

Bijdrage door gebruiker
23-07-2009
10 reacties

Onze lieve poes is overleden op 21 juli 2009.We waren haar 's ochtends kwijt (normaal kwam ze altijd meteen als ze hoorde dat ik wakker was, dan kreeg ze eten) en vonden haar na ca. 6 uur onderaan de flat: ze was van het balkon (ca 10 meter) gevallen. De deur moest openblijven vanwege een zieke hond. Ze was wel vaker op het balkon, ook 's nachts. Dat even terzijde. We brachten haar boven en gaven haar eten, drinken en snoepjes. Dat ging allemaal goed. We gaven haar de rust om even bij te komen van de val. Na twee uur even bij haar gaan kijken, ze was op een doos onder het bed gaan liggen, maar lag 'raar'. Ik pakte haar en ze liet haar rechterachterpootje hangen. Meteen dierenarts gebeld en met spoed erheen. Haar rechterheupje was volledig uit de kom, iets wat de dierenarts-assistente niet vaak heeft gezien in zijn praktijk, zo zei ze. Ze keek naar haar reflexen van de pootjes en dat ging redelijk. Ze zouden haar een roesje geven en foto's maken + het heupje rechtzetten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik belde op om te vragen hoe het gegaan was. Alles goed, ze had ook alweer gegeten en gedronken en haar behoefte gedaan, maar ze wilden haar toch nog een nachtje houden ter observatie. Natuurlijk gingen wij akkoord: het gaat immers om het goede herstel van onze zeer geliefde poes! Die nacht kwam ze goed uit haar roesje en schijnt ze haar kraag (soort muilkorf) en het verband om haar heupje eraf te hebben gerukt. Gevolg: heupje wéér uit de kom. Arts haar die middag weer roesje gegeven, weer foto's + heupje weer rechtgezet. Ik bleef maar bellen; maakte me onwijs veel zorgen om mijn kleine meissie. De artsen waren de foto's aan het bespreken en dat duurde me veel te lang. Eindelijk kreeg ik het "verlossende" (zo dacht ik) telefoontje. De arts meldde "ik heb geen goed nieuws voor u". Ik dacht: dan ga ik, zoals afgesproken met hem (dierenarts), naar Dierfaculteit Utrecht voor een operatie voor haar. "Ze is net op de tafel overleden", ging hij verder. Ik schrok me rot! Dat kon toch niet..!! Hij belde om 15.37 met dit tragische nieuws en om 17.30 had ik een dode poes in mijn armen. Hij stelt dus dat zij tussen 15.00 (mijn laatste belletje) en 15.37 (zijn belletje) is overleden. Maar toen wij daar kwamen om 17.30 was ze al helemaal koud en stijf. Op internet staat dat een organisme pas koud wordt ongeveer 12 uur na het overlijden. Wij zitten nu met de vraag of de dierenarts wel de waarheid heeft gesproken? Was ze niet al veel langer dood en zegt de dierenarts dat niet, zodat hij nog geld kan krijgen voor de observatie-nacht en de 2e sessie foto's + rechtzetten van haar heupje?

Wij hebben nog wel om een medisch rapport (dossier) en de foto's gevraagd, die hij nog op gaat sturen..

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)