BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kosten van het gebruik van een AED komen voor rekening van de eigenaar/beheerdervan het apparaat

Bijdrage door gebruiker
28-01-2011
20 reacties
Ons hele gezin is betrokken bij de vrijwillige hulpverlening als EHBO-er met AED certificaat.
Onlangs hebben wij de AED van onze vereniging moeten inzetten, gelukkig met goede afloop, maar nu blijkt dat wij als vereniging ZELF voor de kosten van vervanging van de pads en batterijen moeten opdraaien. Deze beide onderdelen dienen nl.na ieder gebruik vervangen te worden. Dit kost ± € 150,-

Wij zijn daarvan nooit op de hoogte gebracht en kunnen dit als kleine vereniging niet betalen.

We hebben al nagevraagd bij zorgverzeekeraars hoe dit zit maar ook zij vergoeden de kosten niet.
Wij vinden dit onbestaanbaar. Als dit apparaat door de politie of ambulance-medewerkers gebruikt wordt kan het gewoon gedeclareerd worden bij de desbetreffende zorgverzekeraar, maar als je een "openbare" AED gebruikt moet de eigenaar/beheerder er zelf voor opdraaien.
Wij vinden dit alle peken te buiten gaan en zijn dan ook van plan dit apparaat weg te halen om geen kosten meer te hebben. Dat zou dan wel betekenen dat iemand overlijdt omdat wij finacieel niet draagkrachtig genoeg zijn om de kosten te dragen.

Wat vinden de lezers van dit forum hiervan?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.