Ik ben wel zo enorm kwaad op de thuiszorg.
Morgenochtend moet ik om 8 uur geholpen worden, want ik moet naar een bijeenkomst die om 10 uur begint.
Dus heb ik afgelopen woensdag opgebeld naar de centrale van de thuiszorg om dat door te geven aan de planning.
Vanavond heb ik nog even gebeld om te checken hoe laat ik nu stond ingepland, morgenochtend om 10 uur, pffffffff........
Dat is niet het enige.
Al sinds 2 jaar sta ik op de wensenlijst om vroeger geholpen te worden, zo tussen half 9 en half 10.
Zo laat wordt ik ook meestal wel ingepland, maar ze zijn er nooit om die tijd. Het wordt meestal 10 uur of nog later.
Afgelopen woensdag waren ze er pas om kwart over 11, terwijl ik om kwart over 9 stond ingepland. Om 11 uur had ik de centrale gebeld waar de hulp bleef, dus die heeft even opgebeld naar degene die bij mij stond ingepland. Want, zei ik, ik heb nog niet eens ontbeten. Nou mevrouw, sneerde ze, u kunt toch zelf wel uw ontbijt maken? Ja natuurlijk wel, zei ik, als ik beneden in mijn rolstoel zit ja, maar niet als ik op mijn dooie rug op bed lig. Ik kan zelf mijn bed niet uit, daar moet de thuiszorg me bij helpen.
Buiten dat werkt mijn man de hele week en die moet vroeg uit bed (6.30 uur) dus ben ik eigenlijk wel verplicht om zo'n beetje om 11 uur naar bed te gaan, alleen lig ik op deze manier zowat de klok rond op bed, dat kan toch niet?
Bovendien moet ik zo vaak die centrale bellen, dat ik aan telefoonkosten zowat 15 euro alleen al daar aan uit moet geven.
Klachten daar wordt nauwelijks op gereageerd, ik weet eigenlijk niet anders dan het in de publiciteit te gooien. Het gaat om Amstelring Nieuw-Vennep.
Dit is echt geen toestand meer.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem aan kan pakken?
MVG W.G. Groeneveld.