BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe vaak mag Pearle fouten blijven herstellen?

Bijdrage door gebruiker
19-03-2009
9 reacties

Begin december bestelde ik bij pearle een titaniumbril waarbij ik de tweede bril (kunststof) 'gratis' kreeg. Halverwege januari waren de brillen klaar.Met de eerste bril ben ik content. De tweede bril bleek gratis omdat de glazen niet waren ontspiegeld, dus liet ik deze achter om voor 128 euro de glazen te laten ontspiegelen.Een paar dagen later haal ik de bril voordat ik naar mijn werk ga op. Aangekomen op mijn werk ontdek ik dat het montuur asymmetrisch is en dat er krasjes op zitten. Ik heb direkt gebeld met pearle om hier melding van te maken en heb na mijn werk de bril teruggebracht.De dame die mij te woord stond zei dat ze in eerste instantie niet zag dat er iets mis was en dat er een vergrootglas voor nodig was om de krassen te zien.Ik gaf aan dat ik mij niet serieus genomen voelde. Ik had de bril immers aan diverse mensen laten zien die direkt zagen dat het montuur vervormd was en dat er krassen op zaten.Uiteindelijk meldt de dame mij dat ze het probleem zou spoedig mogelijk voor me gaan oplossen.Enkele weken later ga ik wederom naar pearle om mijn bril op te halen. Aldaar merk ik al gauw dat het linkerglas wazig is.De bril wordt opnieuw schoon gemaakt, maar de waas blijft.De dame die mij hielp laat de bril aan de filiaalmanager zien."Ben je er mee in de sauna geweest?" Is wat zij letterlijk tegen mij zegt.Ik kom de bril ophalen, deze is nog niet in mijn bezit geweest!!!Ik raak geirriteerd wanneer de dame wederom benoemd dat de vorige keer een vergrootglas nodig was om te zien dat er iets mis was.Ik hoor een perfect afgeleverd nieuw produkt te ontvangen zonder beschadigingen of vervormingen!De bril blijkt onder een fohn te warm te zijn geworden waardoor er een waas op het glas is gekomen.Ik raak inmiddels het vertrouwen in de kundigheid van pearle kwijt en de manier waarop ik te woord wordt gestaan is verre van professioneel.Daarom geef ik aan dat ik het bedrag van de aankoopsom terug wil.Dit is niet mogelijk.Pearl gaat het opnieuw proberen te herstellen.Twee weken later krijg ik een kaartje van pearl waarop staat dat mijn bril klaar ligt. De dag daarop ontvang ik een sms van Pearle waarin staat dat ik bericht heb gekregen dat mijn bril klaar ligt maar dat dit niet zo is. De bril moet nog ingeslepen worden en ik krijg opnieuw bericht wanneer dit zover is.Twee weken later (vandaag) mag ik de bril dan eindelijk komen halen.Omdat ik zo klantonvriendelijk ben behandeld laat ik de bril door iemand anders ophalen.Ik word gebeld door Pearle met de boodschap dat ik de bril nog kan laten afstellen.Eenmaal in het bezit van de bril blijkt weer dat de glazen er niet symmetrisch in zijn gezet.Ik voel me bezwaard om WEER terug te gaan om te klagen over de slechte afwerking van de bril.Ik heb er geen vertrouwen meer in. Hoe vaak mag Pearle fouten blijven herstellen? Mijn geduld is op! Hoelang moet ik nog wachten op een perfekt afgeleverde bril?Wat zijn mijn rechten? Heeft iemand tips, ideeen? Ik hoor het graag!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.