BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe kom ik van Beyond Beauty af?

Bijdrage door gebruiker
23-04-2011
7 reacties
Helaas ben ik er gisteravond (22 april) ook ingetrapt bij Beyond Beauty. Ze vertelde ze mij dat ik, naar aanleiding van een beautyenquete, een gratis proefpakket kon ontvangen van HYALON. (ik dacht dat het creme was, later blijken het pillen te zijn.) Ik moest dan wel de verzendkosten van 6,90 betalen. Ik heb telefonisch een machtiging afgegeven (via voicelog) voor het incasseren van dit bedrag. Als ik binnen een maand opzeg krijg ik de vervolgzendingen van 23,90 niet.

Nu kwam ik er direct na het telefoontje via mijn man achter dat dit bedrijf niet werkt zoals men zou verwachten. Ik heb dus direct info gezocht op internet en vanmorgen:
- een aangetekende brief naar het bezoekadres gestuurd;
- een gewone brief naar het antwoordnummer gestuurd;
- een mail met ontvangstbevestiging gestuurd naar info@beyond-beauty.eu. (ik heb inmiddels wel een leesbevestiging ontvangen);
- Ook zal ik dinsdag direct bellen naar het bedrijf 0900 – 100 100 8 (10 cent p.m) om mijn telefonische overeenkomst te annuleren.

Onderstaande brief heb ik naar hun verzonden:
--------------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

Op vrijdagavond 22 april 2011 (goede vrijdag) heb ik telefonisch met u een overeenkomst gesloten voor Hyalon.

Hiermee laat ik u weten dat ik deze overeenkomst ontbind vanwege de mogelijkheid om een op afstand gesloten overeenkomst van dienstverlening binnen zeven werkdagen na het sluiten van de overeenkomst te ontbinden. Hierbij doe ik een beroep op afdeling 9A boek 7 van het Burgerlijk Wetboek betreffende de overeenkomsten op afstand.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken de annulering te bevestigen. Tevens heb ik deze brief aangetekend en naar het antwoordnummer verzonden. Ik meld u nu bij voorbaat al niet bereid te zijn de kosten te betalen.

Met vriendelijke groeten,

Mathilde Dekker-Versprille
--------------------------------------------------------------------------

Mijn vraag is echter: sta ik in mijn recht als ik direct de dag na mijn telefonische overeenkomst annuleer, zonder dat ik al een proefpakket heb ontvangen. Ik wil echt helemaal niks meer ontvangen! Ik wil me graag beroepen op afdeling 9A boek 7 van het Burgerlijk Wetboek betreffende de overeenkomsten op afstand. Het is echter wel zo dat ze vragen heeft gesteld over mijn huidtype en of ik vaak onder de zonnebank ga. Hier zouden ze de pillen op aanpassen zodat het (waarschijnlijk) een op maat gemaakt product is.

Hoe kom ik hier vanaf?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.