BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe kan ik me verweren tegen een onredelijke factuur van een zorgverzekeraar?

Bijdrage door gebruiker
11-03-2022
92 keer bekeken
29 reacties
Afbeelding bij deze post - Hoe kan ik me verweren tegen een onredelijke factuur van een zorgverzekeraar?
Vorig jaar liep ik een snee boven mijn oog op. Die is behandeld in het ziekenhuis met een lijmhechting. Na 20 minuten stond ik weer op straat, de meeste tijd was wachttijd.
In januari kreeg ik de factuur via mijn zorgverzekeraar; 305 Euro. Ik vond dit niet in verhouding staan tot de prestatie. De zorgverzekeraar wil hier niks van horen. "De factuur is correct" en "Bewuste tarieven zijn daarom niet onderhandelbaar". Ik vind dit niet redelijk. De huisarts vertelt desgevraagd dat het aldaar 60 Euro had gekost.
Ik heb daarom na deze communicatie, toen de verzekeraar deze antwoorden gaf, zelf 120 Euro overgemaakt omdat dit nog het hoogst redelijke bedrag lijkt, het is al het dubbele van de huisarts. Waarom zou de EH-arts 2 keer zo veel kosten, laat staan 5 keer?
Uiteindelijk blijven hun systemen dezelfde factuur-herhalingen sturen van het GEHELE bedrag, alsof ik nooit met ze in contact ben geweest, laat staan dat ik uit verantwoordlelijkheid alvast het redelijke bedrag heb overgemaakt. Ik vind dit zo laakbaar; alles gaat via automatische systemen en dooddoeners.

Wie weet hoe ik hierin mijn gelijk kan halen? Ik wil best betalen voor wat redelijk is, maar van zulke onredelijke omgang met de klant word ik boos.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.