BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Hoe groot moet de chaos nog worden?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
04-04-2006
  •  
2 antwoorden
  •  

Het is een chaos bij de zorgverzerkaars. Als zo velen ben ik ruim voor het verstrijken van de datum van "geen terugkeer mogelijk" overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Van mijn 'oude'verzekraar hoorde ik maar niets, terwijl mijn dochter ook aangemeld bij onze nieuwe verzekraar, van haar verzekering keurig bericht kreeg.

Bellen, telefoneren, op je kop gaan staan en wat al niet meer, contact met wele verzeraar dan ook onmogelijk, wachttijden van 20 minuten en meer. Ik dacht, hoopte, dat alles nog goed zou komen, maar op 1 april schreef de oude verzekeraar rustig premie af.Terug laten boeken en maar een s de zoveelste email gestuurd.

En wat schetste mijn verbazing ik werd 's middags gebeld, het is dus waar zo gauw je ze pakt op het gebied van geld, komen ze in actie.

Volgens hen hebben ze de opzeggingskaart nooit ontvangen, en ze waren administratief bij.

Inmiddels weet ik dat mijn oude verzekering op tijd de opzeggingskaart heeft opgestuurd, uit kosten besparingen sturen ze elkaar die kaarten niet langer aangetekend toe, dus heb je als klant ook geen bewijs. Maar je mag er toch vanuit gaan dat dit goed gaat.

Het schijnt dat vandaag of in ieder gevaldeze week de zorgverzekeraars, alsof ze niets anders te doen hebben, in vergadering bijeen zijn of komen om, volgens eeen medewerker van een ziektekostenverzekering, te vergaderen over de duizenden gevallen zoals ik , het spelletje 'welles-nietes' over de rug van de klanten. Het is dus onverstelbaar dat men je a niet gelooft, welke idioot heeft geld genoeg of het ervoor over om zich twee maal tegen ziektekosten te verzekeren, ik heb het geld niet. Ik zit met smart te wachten op de teveel betaalde premie, de eerste drie maanden van het jaar dubbel betaald.

Men rade mij aan de premies die mijn oude ziektekosten verzekeraar nog steeds inhoudt, niet te laten terugboeken -anders krijg je ook nog een aanmaning. De nieuwe verzekeraar wilde zijn premie inhouding zo lang opschorten, maar dan wordt de chaos alleen maar groter, ik heb overal waar ik moest zijn mijn gegevens laten veranderen - lange rijen, lange wachttijden -. De rekeningen gaan al naar mijn nieuwe verzekeraar.

Ik hoef toch de chaos niet groter te laten worden, dan wordt ik gestoord!!-, of hebben de verzekeraars een dubbele agenda, hebben ze iets op zin, om chaos te maken.

Blijkbaar interesseert het niemand, kamerleden hierover al aangeschreven, duizenden in de stress door onnodig gezever en gezeur van de ziektekostenverzekeaars die onterecht te werk gaan, onwaardig en dat terwijl die oude verzekeraar de slogan had "Eerst Mensen, dan Regels", aan het laatste heb ik mij gehouden en volgens Bartjen ben ik een mens, een zeer boos mens.

jansteen

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.