BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Groupon voucher voor Hellofresh maaltijdbox

Bijdrage door gebruiker
16-03-2013
14 reacties
Ik heb via Groupon een voucher gekocht voor een maaltijdbox van het internet maaltijden bedrijf Hellofresh. De voucher was voor het bezorgen van een box met daarin ingrediënten voor 5 maaltijden voor 4 personen en bijbehorende recepten. Om de box te laten bezorgen moest ik naar de Hellofresh site en de code, die ik van Groupon ontvangen had, ingeven. De voucher was 12 maanden geldig en in Februari 2013, na 10 maanden, heb ik de site bezocht om de box te laten bezorgen. Op de site gaf ik aan een box te willen voor 5 maaltijden voor 4 personen, zoals op de voucher vermeld. Helaas werkte de code niet dus heb ik het bedrijf gebeld om dit aan te geven. Ik kreeg een code van de medewerker en heb de bestelling afgerond. De algemene voorwaarden heb ik niet gelezen omdat ik al lang blij was dat ik eindelijk de bestelling kon afronden. Onderdeel van de bestelling was het betalen van 1 euro administratiekosten! Hierover had Groupon de kopers, na het kopen van de voucher, van op de hoogte gebracht.
De box is prima geleverd. De week erop werd er weer een box geleverd die ik niet verwacht had. Helaas bleek ik met het innen van mijn Groupon voucher een overeenkomst te zijn overeengekomen voor een wekelijkse maaltijdbox ad. 89,- Euro. De box is door mijn buurman in ontvangst genomen omdat ik zelf niet thuis was. Ik heb de volgende dag, de box is s' avonds geleverd, contact opgenomen met Hellofresh en heb uitgelegd dat ik de box niet verwachtte en niet nodig had. Ik heb aangegeven dat ze box weer konden komen ophalen. Dit was niet mogelijk en 5 dagen later is er 89,- Euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb per email ook aangegeven het er niet mee eens te zijn en dat ik het abonnement stop wilde zetten. Ik voel me bedrogen en heb het idee dat dit soort misleiding niet toegestaan is. De 1 Euro admin. kosten waren bedoeld voor het verkrijgen van mijn bank gegevens met blijkbaar een automatische incasso.

Mijn fout hier was het niet lezen van de algemene voorwaarden, maar zonder het accepteren van de algemene voorwaarden was het sowieso niet mogelijk de voucher, waar ik al voor betaald had, te innen. Groupon heeft de (potentiële) kopers niet geïnformeerd over het aangaan van een abonnement voor wekelijkse bezorging.

Graag hoor ik uw mening over deze, naar mijn mening misleidende, overeenkomst.

Met vriendelijke groet,
Marcia
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.