BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Groupon als cadeau: slechte ervaringen

Bijdrage door gebruiker
13-02-2012
7 reacties
Het lijkt misschien leuk om iemand een Groupon voucher cadeau te doen als alternatief voor een cadeaubon. Soms pakt het alleen slecht uit... en krijgt Groupon uw cadeau.

Als afscheidscadeau ontving ik van een aantal oud-collega's een Groupon voucher om met 3 vrienden bij een restaurant te gaan eten. Ze hadden allemaal wat geld bij elkaar gelegd en één collega heeft de bon gekocht. Waarde: 100 euro.

Toen we lekker uit eten wilden gaan, zei de restauranteigenaar bij het reserveren bijna de hele geldigheidsperiode van het voucher vol te zitten. Dit terwijl het Groupon voucher vermeldt, dat het alle dagen te verzilveren is. Ander restaurant was niet mogelijk, we moesten maar bij Groupon ons geld terugvragen.

De klantenservice van Groupon vertelde mij eerst dat restitutie alleen mogelijk was binnen 7 dagen na aanschaf van de bon. Toen ik mijn klacht online op de website klacht.nl plaatste bleek restitutie ineens wel mogelijk. Hoeveel verschil maakt het als je je klacht bij Groupon bekend maakt op Internet...

Alleen om tot teruggave van het bedrag over te gaan, vragen ze een heleboel gegevens van degene die het cadeau heeft aangeschaft. Bovendien maken ze alleen het geld over naar de bankrekening van degene die het cadeau heeft afgerekend. In mijn geval weet ik zelf niet eens welke collega het cadeau gekocht heeft. Ik zou dus nu de volgende stappen moeten gaan zetten:

1. ik moet een mail rondsturen naar mijn oud-collega's wie mijn afscheidscadeau gekocht heeft
2. ik moet hem/haar vragen om zijn/haar rekeningnummer en/of laatste 4 cijfers van zijn/haar creditcard en ook het e-mailadres waarmee hij/zij de bestelling gedaan heeft
3. als Groupon dan besluit om terug te betalen (wat ik sowieso niet verwacht), moet ik hem/haar vragen of hij het teruggestorte bedrag terug wil storten op mijn rekening.

Hoe diep moet je dan een gegeven paard in de bek kijken... Ik weiger natuurlijk om dit allemaal te doen voor 100 euro. Zou ik m'n oud-collega's meerdere malen moeten mailen om het cadeau ff te cashen...

Ik heb hier inmiddels 12 e-mails aan besteed en krijg sterk de indruk dat Groupon telkens nieuwe drempels opwerpt, om maar niet te hoeven betalen.




Kortom: Als er iets misgaat, krijgt Groupon het cadeau en u niet...

Ik geef nooit meer een Groupon cadeau.

Wie heeft nog meer van dit soort ervaringen? Tips hoe verder te gaan?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.