Op 29 april 2011 was ik met mijn partner in de winkel van Babydump gevestigd in Roosendaal. Wij zagen hier in de paasfolder van Babydump dat men bij iedere kamer, met uitzondering van de Basic-Collectie, een gratis babybox weggaf ter waarde van 139 Euro. Dit mocht ook een duurdere box zijn, dan werd de meerprijs verrekend.
Wij troffen de babykamer van het merk Bopita Manhatten. Wij zagen op het prijslabel dat bij aankoop van de volledige kamer een waardebon van 230 Euro cadeau werd gegeven. Dit was duidelijk een standaard actie op deze kamer.
Wij spraken een medewerker aan welke voor ons een offerte opmaakte. Deze medewerker gaf aan een laagste prijs garantie te hanteren. De prijs was 1567 Euro, inclusief gratis box en waardebon van 230 Euro. Wij vertelden dat wij de kamer elders hadden gezien voor 995 Euro. De medewerker paste hierbij zijn prijs netjes aan naar 995 Euro. Echter, hij deelde ons mede dat de waardebon zou vervallen en wij geen recht meer hadden op de gratis babybox. De medewerker zei dat dit in hun voorwaarden stond. Onder protest hebben we alsnog de offerte getekend.
Wij kunnen begrijpen dat de standaard waardebon verviel. Wij waren het er echter niet mee eens dat wij geen recht meer hadden op de gratis box aangezien dit een exclusieve paasactie was.
Nadat wij een klacht hadden ingediend bij Babydump BV kregen we het antwoord van de medewerker dat we geen recht hadden op de babybox omdat dit in hun voorwaarden stond. Ik heb dit op hun internetsite opgezocht. Hierop staat vermeld:
"Baby-Dump geeft een prijsgarantie. Vind je je aankoop, gedaan bij Baby-Dump tijdens jou zwangerschap elders goedkoper, dan betaalt Baby-Dump je het verschil terug. Dit betreft goederen die nieuw zijn, nabesteld kunnen worden en onder dezelfde verkoop- en leveringsvoorwaarden en kortingen (hoe dan ook genaamd) verkocht worden."
Onze vraag is dus of wij alsnog recht hebben op deze box. De box was namelijk geen korting, maar een paascadeau.