Het telkens veranderen van de indeling van een supermarkt is onder normale omstandigheden al heel vervelend maar juist in deze Corona tijd waar je anderhalve meter afstand moet houden is het niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk voor de gezondheid van de almaar zoekende klanten!
In mijn geval betreft het de Lidl Heyhoef te Tilburg.
Waarschijnlijk is dit een landelijk beleid en hebben andere Lidl winkels dezelfde metemorfose ondergaan.
Hierover heb ik het hoofdkantoor van Lidl maanden geleden al eens benaderd en gevraagd of men daar in de huidige omstandigheden rekening mee wilden houden.
een antwoord hierop heb ik nooit gekregen maar wat blijkt de grootgrutter heeft sinds kort niet een gedeelte van de winkel opnieuw ingericht, maar de COMPLETE winkel is totaal anders ingericht met gevolg dat de klanten zich helemaal verloren wanen, dan weer vooruitlopend, dan weer achteruitlopend, zoekend en zoekend naar de producten die hier toch eerst stonden maar nu onvindbaar blijken, links en rechts opbotsend tegen eveneens andere zoekende klanten en van afstand houden geen sprake meer is.
Ik vraag mij af of ik nou de enige ben die daar problemen mee heeft en waarom wordt een dergelijk verzoek onder deze omstandigheden gewoon genegeerd terwijl zij qua omzet toch geen schade zullen lijden als zij voor de periode waarin de pandemie heerst eens de artikelen op hun vertrouwde plek laten staan.
Misschien dat het helpt als hier meerdere mensen hun ervaring/mening delen en niet alleen mondkapjes verplicht worden in de winkel maar ook dat er een verbod komt om van hun supermarkt een zoekplaatje te maken tijdens deze crisis met alle gevolgen van dien.