Hallo
Ik ga volgend jaar studeren aan de radboud universiteit. En net als elke andere student heb ik een studiefinanciering aangevraagd. Door een lichamelijke handicap zit ik in een rolstoel, daardoor is zelfstandig reizen met het OV niet mogelijk. Er zijn wel voorzieningen maar die zijn zo onbetrouwbaar dat reizen daardoor niet prettig is. Gelukkig zijn er altijd wel behulpzame metreizigers. Maar ik wil niet afhankelijk hoeven zijn van toevallige voorbijgangers. Daar komt nog bij dat het dichtbijzijnde bus/trein-station op dusdanig grote afstand van mijn huis is dat ik dan altijd opgehaald moet worden. Gelukkig zijn er andere mogelijkheden voor vervoer. Dus ik dacht ik vraag een vergoeding aan ipv een OV-kaart. Ik bedoel, wat moet ik ermee? Dat kan dus niet!
Iemand die in het buitenland studeert kan een vergoeding krijgen van 80 euro per maand, omdat de OV-kaart niet wordt gebruikt. Ik moet dus een product kopen dat ik niet gebruik. Sterker nog, als ik onverhoopt mijn studie niet kan afmaken, dan moet ik mijn OV-kaart terugbetalen. Is er iemand die meer weet over het krijgen van een vergoeding, bijvoorkeur in combinatie met een handicap?