BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

garantie Ziengs

Bijdrage door gebruiker
28-12-2005
2 reacties

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik laarzen gekocht bij Ziengs.Ik heb ze gekocht voor het bedrag van 100 euro.Er werd mij verteld dat ik hier een jaar garantie op zou krijgen.Na 4 maanden zat er echter een scheur in het leer.Ik natuurlijk teruggegaan naar de winkel, de bon had ik nog!Er werd mij toen verteld dat het helaas niet meer gemaakt kon worden.Ik kon alleen nog maar een vergoeding krijgen van 70 euro!!Maar ja, het is inmiddels december en daar heb ik geen nieuwe laarzenmeer voor.Dus ik ging daar niet mee akkoord. Na nog een tijdje te staan discussieren, waren ze bereid om de laarzen opnieuw te bestellen en laat het nu zo zijn dat de laarzen nog maar 70 euro waren! Dus kon ik nieuwe laarzen krijgen. Hier ging ik mee akkoord.De volgende dag werd ik echter gebeld dat ze toch niet meer verkrijgbaar waren! Dus hield het op!Ik had inmiddels 70 euro gehad waar ik dan die laarzen mee zou kunnen betalen. Maar de dag ervoor had ik duidelijk aangegeven datik met gewoon 70 euro niet akkoord ging, omdat ik daar nu echt geenlaarzen mee zou kunnen kopen! Ze hebben nu immers bijna geen laarzen meer, laat staan in mijn maat!Maar met die regeling was ik akkoord gegaan omdat ik dan dezelfdelaarzen zou krijgen, zij het dan voor 70 euro. Zo kostte het mij immersniks en kreeg ik dezelfde laarzen.Nu werd ik dus gebeld en werd mij verteld dat ze niet meer te bestellenwaren en dat het ophield. Ik boos natuurlijk, maar het haalde niets uit.Ik heb inmiddels al naar het hoofdkantoor gebeld en mijn klacht wordtinmiddels in behandeling genomen.Wat is nu mijn recht?!Er staat duidelijk dat er een jaar garantie is en de voorwaarden zijn nergens te lezen!!Ze hebben mij ook gezegd dat er een jaar garantie op de schoenen zit met uitzondering van de rits. Het ging nu echter om het leer! Er was totaal geen sprake van slijtage!Dan moeten ze toch de hele schoen vergoeden? Als het namelijk nog te repareren was geweest, dan waren ze gewoon opgestuurd en had ik geen probleem gehad. Ze maken nu van hun probleem mijn probleem!Wat kan ik nog doen om het volledige bedrag vergoed te krijgen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.