BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fout van tandarts zelf betalen?

Bijdrage door gebruiker
23-10-2015
3 reacties
Hallo!

Ik heb een vraag wat betreft het zelf opdraaien voor de fouten van de tandarts.

1. De wortelresten van een afgebroken kies werden verwijderd bij een waarnemend tandarts. Bij mijn eigen tandarts bleek later dat er nog steeds wortelresten zaten, waardoor hij weer een extractie moest uitvoeren. Toen bleek bij een andere tandarts op een foto dat er nog steeds(!) wortelresten zitten. Ik moet dus 3x betalen voor iets dat in 1x had kunnen gebeuren.

2. Tijdens de tweede extractie werd ook een andere kies getrokken. Tijdens het trekken werd een vulling van de kies ernaast eruit getikt. Foutje kan gebeuren, maar moet ik nu ook zelf betalen voor de nieuwe vulling?

3. Tijdens diezelfde behandeling werd een andere klacht behandeld. Een dreunende, zeurende pijn achterin mijn onderkaak. Mijn tandarts ging er vanuit dat er een vulling niet goed zat, dus hij boorde de kies opnieuw en vulde deze weer. De laatste tandarts waar ik was constateerde daarentegen dat er een ontstoken wortelpunt zit en ik een wortelkanaalbehandeling nodig zal hebben. Hij constateerde dit met een simpele sensitiveitstest en een foto, iets wat mijn tandarts niet nodig leek te vinden.

Nu moet ik dus 2x betalen voor incomplete extracties en 2x voor onnodige vullingen. Kan ik hier tegenin gaan>
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.