De laatste tijd heb ik regelmatig een stuk vlees op mijn bord waar een vieze geur afkomt, waardoor het vlees ook niet meer smaakt. Volgens mij is dat een zgn. berenlucht, die voorkomt als een dier niet gecastreerd is.
Ik vind ook dat je een big niet onverdoofd moet castreren als die daar pijn van heeft. Maar dat vlees, dat lust ik niet, dat is vies. En kom me nou niet aan met: dan moet je maar geen vlees eten. Ik houd van een lekker stukje vlees, en daar is niets raars aan, de halve fauna op de wereld eet vlees, dat is de natuur.
Mijn standpunt is, dat varkens verdoofd gecastreerd zouden moeten worden. Het verkopen van vlees van ongecastreerde biggen is voor mij geen optie.