Ik heb een aantal weken geleden een babyfoon gekocht bij Wehkamp.nl. Inmiddels is de kleine geboren en ben ik er achter gekomen dat de babyfoon niet (altijd) werkt. Het lijkt erop dat de oplader op bepaalde momenten het contact verliest met de ontvangen (vooral ’s nachts vervelend als het apparaat piept dat de batterij op is, terwijl deze in de oplader staat).
Uiteraard direct contact geprobeerd op te nemen met de klantenservice. Echter, bij de telefonische klantenservice werd de verbinding verbroken vanwege “de enorme drukte met de feestdagen”. Kan gebeuren (of hadden te veel medewerkers vakantie?). Maar goed, het zij vergeven. Met als gevolg dat ik online een klacht heb ingediend.
6 dagen later kreeg ik per mail de reactie dat het gebruikelijk is dergelijke artikelen aan te bieden ter reparatie en dat ik zelf een (ophaal)afspraak kon maken met de externe servicedienst. Een snelle blik op de website leerde mij dat ik het artikel dan maximaal 21 dagen kwijt ben, gerekend vanaf het moment dat het artikel bij de servicedienst is aangekomen. Natuurlijk niet erg handig als het om een babyfoon gaat met een kind van enkele dagen oud.
Inmiddels kon ik de klantenservice telefonisch bereiken en heb ik gevraagd naar andere oplossingen, omdat ik een babyfoon geen 3 weken kan missen. De enige reactie die ik kreeg was dat men het erg vervelend vond, maar dat Wehkamp.nl het recht heeft om artikelen ter reparatie aan te bieden. Na 3 keer dit verhaal te hebben aangehoord heb ik aangegeven dat ik echt wel geloof dat Wehkamp dit recht heeft, maar dat ik ook een basisniveau van service en ‘meedenken’ verwacht…Daarin werd niet thuis gegeven.
Ofwel, zodra je een product hebt gekocht bij Wehkamp.nl dat niet (naar behoren) functioneert wordt er maar 1 oplossing geboden…deze blijkt echter soms volledig onwerkbaar. Ik zal in elk geval niet snel weer bij Wehkamp.nl bestellen.