Bij de invoering van het EPD zullen de meeste zorgverleners een autoristatie (toegang krijgen) tot het EPD.
Wanneer ik nu de folder en de website bekijk en ik wil niet hebben dat in mijn geval de apotheek inzage heeft tot mijn gegevens moet ik naar hem toe en hem meedelen dat hij niet mag raadplegen. Terwijl hij wel oficieel toegang heeft tot mijn gegevens.
Ik vind dat diegene welke de autorisatie (toegangsrechten) verschaft deze moet toekennen of afwijzen op de persoon.
Wanneer de desbetreffende apotheek waar ik heb medegedeeld dat hij niet mag raadplegen dit toch doet zal hem niets in de weg liggen want alles gaat dan mondeling en er is geen autotiteit welke hem controleerd of de rechten ontneemt.
Dit geldt voor elke zorgverlener want hij/zij zal U mondeling toestemming vragen.
Dit is van de zotte.