Hallo,
In september vorig jaar zijn een vriendin en ik op vakantie geweest naar Rome. Deze reis hadden wij geboekt bij Arke.
Op de dag van vertrek staan wij op Schiphol, waar onze vlucht niet blijkt te bestaan. Deze zou de avond ervoor gecancelled zijn, maar niemand heeft ons op de hoogte gesteld. Gelukkig kon de vlucht nog wel omgeboekt worden, alleen pas aan het eind van de dag (we zouden 's ochtends vliegen) en via Parijs. Dit hield dus een extra overstap, veel meer reistijd en een hele dag op Schiphol hangen.
's Avonds laat komen we eindelijk aan en gaan op zoek naar het door ons geboekte appartement. De taxi kon het in eerste instantie niet vinden. Uiteindelijk gelukt, in een raar buurtje zaten we, maar we konden niet naar binnen. De receptie weigerde te komen voor ons, terwijl doorgegeven was dat wij nog zouden komen. We hebben de halve nacht op straat gestaan, zelfs de noodhulplijn bood geen oplossing (evt. konden ze ons misschien overboeken, maar alle kosten zouden voor ons zijn, taxi, hotel, etc.) Aangezien wij geen geld bij ons hadden hield dit op.
Uiteindelijk hebben wij bij vreemden in huis op de bank gezeten. Dit was geen pretje, maar 's nachts op straat staan in deze buurt was zeker geen oplossing. De volgende ochtend konden we gelukkig wel in ons appartement, maar we werden absoluut niet vriendelijk behandeld, op onze vragen werd geen antwoord gegeven.
Al met al zijn we dus sowieso 2 dagen vakantie (van de 8) "kwijtgeraakt". Omdat mijn vriendin rugklachten had en bij de fysiotherapeut liep, hadden we juist gekozen voor de Arke, gerespecteerd en vertrouwd...
Bij terugkomst ben ik naar het reisbureau geweest en heb ik via hen een klachtenbrief naar de Arke geschreven (ondertussen al 2..)Beide hebben wij een vergoeding van 69 euro gekregen voor het ongemak en vergoeding van de gemaakte belkosten...
Ik ben het niet eens met hun besloten restitutie, maar weet niet wat ik verder kan doen en of ik in mijn recht sta.
Heeft iemand tips of kan mij andersinds helpen?
Alvast bedankt!
Groeten, Astrid