Een kwartier nadat ik bevestiging ontvangen had dat mijn reis geboekt was. Werd ik door het reisburo gebeld dat de touroperator een fout van 400 euro had gemaakt in het boekingssysteem. De offerte is pas na een week omgezet in een boeking door het reisburo. Het is dus geen prijsverhoging vanwege vliegtax, luchthavenbelasting of brandstof. Ik ben er schriftelijk tegen in bezwaar gegaan maar reisburo verwijst steeds naar artikel 2 van de ANVR voorwaarden. Terwijl artikel 2 juist gaat over het binnen 8 uur wijzigen van een aanbod. Maar ik krijg het reisburo maar niet aan het verstand dat ze onjuist handelen. Geschillencommissie kan volgens mij niet omdat ik uiteindelijk de reis niet via hun geboekt heb. Het gaat mij nu om correctie van de dommigheid, arrogantie en het gemak waarmee ze maar denken dit te doen.
Weet iemand wat ik nog kan doen. Consumentbond gaf ook aan dat het reisburo onrechtmatig handelt. Rechtsbijstand heeft mij het verschilbedrag overgemaakt omdat de kosten hoger zouden zijn. Hoe kan dit gedrag gestopt worden?