Het volgende heb ik nu een aantal keer meegemaakt:
Ik bestel een product bij een webshop waarna ik een paar dagen later een briefje van DHL in de bus vind met de tekst ''tweede afleverpoging, u kunt het pakket gedurende 5 dagen ophalen bij het distributiecentrum van DHL''. Ik heb niemand aan de deur gehad voor de eerste poging en er is ook geen briefje achtergelaten met de mededeling dat ze langs zijn geweest.
Het ergste is dat je vervolgens met de auto naar het distributiecentum moet rijden a 36 km retour, en dit voor een pakje van een paar tientjes.
Telefonisch contact met de klantenservice leert me dan dat het alternatief is dat het pakje retour afzender gaat en dat ik mijn geld dan niet terug kan krijgen.
Deze service is wat mij betreft niet te vergelijken met bv PostNL waar het pakje meerdere keren wordt aangeboden, evt bij de buren, en uiteindelijk bij een postkantoor of loket in de buurt wordt afgeleverd.
Ik zou webshops dan ook willen oproepen geen gebruik te maken van DHL omdat de manier van leveren absoluut klantonvriendelijk is.