BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vliegtickets.nl betaalt kosten niet terug terwijl airline annuleert. Mag dit?

Bijdrage door gebruiker
21-06-2021
4 reacties

Twee weken geleden heb ik 6 retour vliegtickets bij vliegtickets.nl gekocht voor 870 euro. Na een week ontving ik bericht van de airline dat de heenvlucht gewijzigd is van 21 juli naar 18 juli (3 dagen eerder). Airline bood hierop een refund van 660 euro aan voor de gehele boeking die door vliegtickets.nl is gedaan (210 euro lager). De overige missende kosten zijn aan vliegtickets.nl betaald voor een annuleringsverzekering, boekingskosten en commissie.


Na verder contact met vliegtickets.nl gehad te hebben, geven zij aan dat zij niet verplicht zijn om de overige kosten terug te betalen, ookal wordt het product waarvoor zij bemiddelen niet geleverd. Dit is volgens hen uitgesloten in de voorwaarden.


ik snap dat vliegtickets.nl de kosten niet terugbetaald bij een vrijwillige annulering vanuit klant, maar in dit geval is de annulering veroorzaakt door de airline en heb ik als klant geen andere keuze. Hierdoor heeft vliegtickets.nl 210 euro aan mij verdiend zonder de dienst waar ik voor betaald heb te leveren. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.


Daarnaast heb ik bij vliegtickets.nl aangegeven dat het een optie is als zij alleen de terugreis verzorgen, en daarmee onze annuleringsverzekering en reisverzekering van kracht blijft. Daarop gaven zij aan dat deze optie administratief niet mogelijk is. Ik ben dan hoe dan ook de diensten waar ik voor betaald heb (reisverzekering, annuleringsverzekering) kwijt.


Ik twijfel nu of ik via wizz air de refund zal gaan aanvragen, aangezien ik wel een alternatieve terugvlucht wil regelen. Echter vind ik de manier waarop vliegtickets.nl dit regelt niet netjes, en wil ik toch verder onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de rest van mijn geld terug te krijgen.


ik ben benieuwd of de handelswijze van vliegtickets.nl volledig legaal is, en welke verdere stappen er zijn te ondernemen.


Tevens zie ik dat vliegtickets.nl op soortgelijke manieren meerdere klanten dupeert, en ik ben daarom benieuwd of er hiet meer mensen zijn met soortgelijke situaties.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.