Op 24 maart heb ik gevlogen met TUIFly van Dakar naar Amsterdam onder vluchtnummer OR458.
Deze vlucht dieom 8:10op Schiphol had moeten landen, is uiteindelijk tot 14.45 aankomsttijd op Schiphol
Het vliegtuig had niet voldoende brandstof om een half uur rondjes te vliegen i.v.m. drukte op de luchthaven Schiphol. Hierdoor moest het vliegtuig uitwijken naar Brussel om bij te tanken. Na het tanken en op het moment dat we onze reis konden vervolgen ontstond het ene probleem na het ander, technische melding, piloot die niet verder mocht vliegen i.v.m. aantal vlieguren, geen vervangende piloten. Uiteindelijk kon een busreis worden geregeld van Brussel naar Schiphol.
Op grond van de Europese Verordening 261/2004 heb ik recht op een financiële compensatie van € 600 euro.
Op grond van het Sturgeon (C 402/07 en C 432/07) en het Nelson/TUI arrest (C-581/10 en C-629/10) van het Hof van Justitie van de EG heb ik ook recht op de financiële compensatie bij een langdurige vertraging. Dit is tevens bevestigd in diverse uitspraken van de Nederlandse rechter.
Naast deze financiële compensatie bij vertraging heb ik op grond van de Verordening 261/2004 ook recht op verzorging ter plaatse. Deze is door TUI niet aangeboden, ook hiervoor verwacht ik een vergoeding.
Volgens TUI GAAT BOVENSTAANDE OM OVERMACHT KLOPT DIT?