Goedemiddag,
Misschien dat iemand op dit forum verder een suggestie heeft of wat ik hier tegen kan doen.
Op 25-3-2015 bestelde ik voor mijn vriendin 1 paar schoenen op VanDalen.nl . De meeste maten waren al uitverkocht echter haar maat hadden ze nog, althans ik kon hem bestellen. Direct betaald, kortom op dat moment is er een koopovereenkomst actief. Vervolgens krijg ik de volgende dag een (niet persoonlijk opgesteld) emailtje dat ze deze schoenen helaas niet meer op voorraad hebben en dat ik het daarmee maar moet doen.
Nogal een botte mail gezien in hun eigen algemene voorwaarden onder 11.5:
"5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. "
Hier blijkt in hun mailtje echter niets van, ik heb ze dus ook een reactie gestuurd waarbij ik ze op hun AV en bovendien op de wettelijke koopovereenkomst heb gewezen. Uiteraard begrijp ik dat als iets niet op voorraad is dat men dan ook niet kan leveren, maar echter met een webshop moet dit toch verdomd actueel kloppen.
Omdat tot mijn verbazing de schoenen aangeboden blijven worden en ik nog geen reactie op mijn emailtje had ontvangen stuur ik wederom een email waarin ik ze wijs dat ze op dit moment oneerlijke handelspraktijken toepassen door deze schoenen aan te bieden voor deze prijs om zich vervolgens moedwillig niet aan de overeenkomst te houden. Echter blijft reactie nog steeds uit.
Daar ik nog steeds geen reactie had ontvangen heb ik 1 week later besloten de schoenen nogmaals te bestellen, het kon immers nog steeds. Daarna ontving ik 2 dagen later, wederom een mailtje. Zelfde onpersoonlijke email echter nu door een andere medewerker. Hierin word exact het zelfde beweerd, namelijk net de laatste en nog moeite gedaan om het bij andere filialen te onttrekken echter blijkt dit dus larie koek gezien ik 1 week eerder exact hetzelfde heb vernomen.
Dit hele verhaal lijkt mijninziens wel op de verkeerde praktijken 4AllClients er op na hield (http://tweakers.net/nieuws/59051/tros-radar-waarschuwt-voor-4allclients.html). Kortom VanDalen pakt je geld en kan vervolgens daar ettelijke dagen mee doen wat ze willen, bedrag van eerste paar schoenen heb ik inmiddels wel terug. Maar dit is toch totaal niet netjes; het blijven aanbieden desondanks je weet dat je dit niet meer op voorraad hebt; het niet reageren op emailtjes.
Weet niet of ik een link mag plaatsen naar deze schoenen, maar ze kunnen op dit moment nog steeds online besteld worden!
Fijne Pasen gewenst allemaal!