Ik zou in april 2020 samen met mijn dochter naar New-York gaan, maar dit ging uiteraard niet door. Volgens de reisaanbieder konden we geen voucher krijgen omdat de Amerikaanse vliegmaatschappij daar niet aan mee werkte. Dus toen maar gekozen voor omboekennaar oktober 2020 (€150 omboekingskosten bij moeten betalen) en dit ging natuurlijk weer niet door.
Toen besloten om het om te boeken (dit keer hoefden we na veel gedoe geen omboekingskosten te betalen) naar oktober dit jaar. Helaas hebben we weer pech, aangezien toeristen pas vanaf 1 november Amerika weer in mogen.
Uiteraard weer contact opgenomen met de reisaanbieder, om weer om te boeken. Dit omboeken is volgens hun geen probleem, maar nu komt het: zij bieden mij een reis aan (in een ander hotel dan we oorspronkelijk geboekt hebben) die goedkoper is dan wat wij oorspronkelijk betaald hebben, en ik mag dan ook nog eens €95 per persoon omboekingskosten gaan betalen.
ik heb toentertijd €1920 betaald voor de reis (met de eerste omboekingskosten erbij zelfs €2070) en als ik op hun site ga kijken kost de reis die ze me nu aanbieden nog geen €1700 en ik mag dan ook nog €190 bijbetalen. Het hotel wat ik oorspronkelijk geboekt heb staat nu voor ruim €2200 op de site, dus als ik daar naartoe wil mag ik nog een paar honderd euro bij betalen. Ik heb uiteraard te kennen gegeven dat ik het hier niet mee eens ben, maar zij houden voet bij stuk. Ik vraag me af: mag dit zomaar? Het lijkt mij toch dat ik minimaal recht heb op een reis voor het bedrag wat ik oorspronkelijk betaald heb? Dat het hotel wat ik oorspronkelijk geboekt heb nu duurder is kan ik nog begrijpen, maar zij horen mij dan toch het verschil met dat goedkopere hotel terug te betalen?