Mijn zwager, heeft namens mij, op 24 september 2022, een overeenkomst met Supersaver gesloten. Hij kocht namelijk bij Supersavereen product, drie vliegtickets (Voor mijn vrouw,mijn schoonzus en nicht) naar Indonesië met Turkish Airlines, vertrekdatum 14 december 2022. Mijn zwagerheeft bij Supersavergeboekt en betaald.
Op 15 november 2022 heeft Turkish Airlines de vlucht Istanboel-Jakarta geannuleerd. Ieder weldenkend mens kan begrijpen dat ik niets heb aan een halve reis naar Istanboel.
Om een ‘no show’ te voorkomen heeft mijn zwager voor mij de hele reis geannuleerd. Dezelfde dag nog heeft hij Supersaver de mogelijkheid gegeven om tickets voor een andere vlucht te leveren die wel aansluit op mijn eindbestemming. Supersaver heeft echter niet thuis gegeven. Mijn zwager heeft daarop nieuwe en duurdere tickets voor mij moeten kopen bij een andere verkoper waarmee wij een schade heb geleden van €3.912,97 .
In een mail 18 oktober 2022 zegt Supersaver alleen de vlieghavenbelasting aan mij terug te willen betalen en annuleringskosten te rekenen. Hieruit mag ik afleiden dat Supersaver niet het hele bedrag van € 3.912,97 aan mij wil terugbetalen maar slechts een heel klein deel daarvan.
Supersaver staat als Besloten Vennootschap ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel in Amsterdam . Supersaver valt hiermee onder het Nederlands recht. Volgens de Nederlandse wetgeving heb ik recht op mijn geld terug. Supersaver is verplicht om mij terug te betalen. We hebben inmiddels tig telefoontjes gepleegd, waarbij je uiteindelijk bij India uitkomt met een spreker die amper engels kan praten.Ook vele emails verzonden aan supersaver en hun ingebreke gesteld enzv.. Maar je komt gewoon niet verder, de emails worden meestal door een antwoord robot behandeld en verwijst je dan naar hun contact adres enzv. waarnaar je de hele boel weer opnieuw kunt gaan doen.
Allerlij adressen in Nederland van supersaver zijn fake en onbewoond. Naar veel surfen op het internet blijkt Supersaver onderdeel te zijn van een Etraveli Group. waaronder ook Go-To-Gate , MyTrip.com en nog andere maatschappijen zich onder bevinden. En ook een aantal van deze maatschappijen gaan op presies dezelfde wijze als Supersaver met de mensen om als het gaat om terug betaling van hun geld. De werkwijze qua websitecontact enzv.. zijn hetzelfde. Je word gewoon genegeerd en word steeds maar door verwezen naar contact enzv waarnaar je nooit iemand krijgt te spreken (op die in India na). Dit speelt zich al jaren af in meerdere landen met deze Etraveli Group en maatschappijen..Het wemelt van de (honderden) klachten in vele landen. Is er nu niemand die een terugbetaling heeft kunnen bemachtigen van Supersaver enzv..? Of een manier heeft gevonden om hun geld van deze Supersaver terug te krijgen? Graag een antwoord als er iemand is wie dit is gelukt.