In Juni boek ik een retourticket voor augustus naar Rome.Ik betaal met iDeal.
Ik krijg direct een bevestiging van Ryanair zoals ik gewend ben met status: 'bevestigd' en een bevestigingsnummer.
Een dag voor vertrek wil ik inchecken, dit lukt niet.
Ik chat met de helpdesk (dat ging vlot overigens) en ze melden me dat ik geen ticket heb omdat ik niet heb betaald.
Bladerend door mijn afschriften merk ik inderdaad dat het bedrag niet is afgeboekt.
Ik heb nooit een herinnering gekregen, nooit de kans gekregen alsnog te betalen, er is niet meer gecommuniceerd.
Volgens Ryanair moet ik zelf checken of er betaald is. Ze snappen ook zelf niet hoe ik aan een status 'confirmed' kom incl. boekingsnummer.
Ze beweren dus dat je na je bevestigde boeking je afschriften moet checken of het wel betaald is.
Volgens mij staat in de wet dat als je iets levert en de klant betaalt niet, je toch op zijn minst die klant moet herrineren. Zeker als een product normaal gesproken vooruit betaald wordt.
Ik had geen keuze dan een nieuw ticket te kopen een dag van te voren. Dat kostte me dus 400 euro extra.
Schandalig, ik heb geklaagd bij Ryanair, maar ze zeggen dus dat ik, ook na bevestiging, zelf in de gaten molet houden of hetwel betaald is.