Dit jaar zijn we met 2 pers. naar Madrid heen en terug vanaf Malaga gevlogen met Ryanair. We hadden beide ingechecked, echter de voornaam van 1 van de 2 reizigers was niet gelijk aan de voornaam in het paspoort. Dit ontdekten we op moment van vertrek. We werden doorverwezen naar een andere balie, daar zou men de naam kunnen veranderen. Echter bij deze balie werd ons duidelijk gemaakt dat de enige optie was een nieuwe ticket kopen, 5 X duurder dan de reeds aangeschafte ticket, weer met priority boarding. Terwijl we daar stonden waren er nog 3 personen die hetzelfde probleem hadden!
Voor de terugweg, 14 dagen later moesten we contact opnemen met Ryanair om de verkeerde naam te veranderen. Dit hebben we gedaan meteen na aankomst in Madrid. Telefonisch, tot drie maal toe werd het gesprek afgebroken. Toen zijn we naar de balie van Ryanair in Madrid gegaan. Deze man zei niets voor ons te kunnen doen, we moesten wederom een nieuwe ticket kopen, weer 3 X de prijs van de reeds betaalde ticket.
Eenmaal thuis hebben we contact gezocht met Ryanair. We begrijpen dat we zelf op de verkeerde naam hadden ingechecked, dus dat we dan meerkosten moesten maken (wel heel erg veel) echter dat het ons in 14 dagen niet gelukt is, vanwege waardeloze service, om het andere ticket op goede voornaam over te zetten vinden wij schandalig. In het regelement van Ryanair staat nl. dat het wel mogelijk is (tegen een kleine vergoeding) een voornaamsverandering op een ticket te maken. Ryanair reageert niet op deze klacht. Wij zijn helemaal klaar met Ryanair. We hebben nog nooit zoveel geld voor vliegtickets betaald. Er moeten veel meer mensen zijn met dit soort ervaringen, kunnen ze hier zo mee weg komen.?
Een maand geleden spraken we iemand die hetzelfde probleem had, waarbij terplaatse aan de balie wel de naam veranderd kon worden. Dus willekeur en schandalige service!