Goedendag,
Op 10 juli jl zouden wij rechtstreeks van Schiphol naar Washington vliegen en op 1 augustus weer rechtstreeks terug. Onze tickets hadden wij gekocht bij Vliegtickets.nl en we zouden vliegen met United Airlines. Door de coronacrises kon onze reis niet doorgaan.
UA had onze reis inmiddels ook gewijzigd door verschillende tussenstops toe te voegen. 1 stop op de heenweg en 2 stops op de terugweg. Wij zijn hier in eerste instantie zelf achter gekomen, zowel Vliegtickets.nl als UA hebben ons hier niet over geïnformeerd. Toen ik hierover op 9 juni een e-mail stuurde naar Vliegtickets.nl kreeg ik het volgende antwoord:
UA heeft het omboekbeleid inmiddels aangepast naar aanleiding van het Coronavirus waarbij zij de mogelijkheid geven om je boeking 'open te zetten'. Dit houdt in dat je ticketbedrag bewaard blijft en je deze kan gebruiken voor het boeken van nieuwe vluchten en dit kan alleen als je voor 30 juni 2020 (dit was eerst inderdaad voor 31 mei 2020) annuleert, daarna gelden alleen de ticketvoorwaarden.
Op 14 juni heb ik Vliegtickets.nl verzocht de boeking dan maar open te zetten wat tot op de dag van vandaag de status is. Omdat UA zijn restitutie beleid inmiddels heeft aangepast, heb ik Vliegtickets.nl verzocht ons geld terug te geven maar dat willen zij niet. Zij verwijzen ons daarvoor naar UA. Ik heb dus contact opgenomen met UA en zij e-mailen mij op 8 oktober:
Our records indicate the above referenced ticket was not purchased directly from United Airlines. Currency or IATA restrictions may be in place dependent upon where your ticket was purchased and in accordance with our refund policy, kindly submit your request to your Travel Agent. Any support for the refund should be submitted to them at the same time as your request is made.
Ik moet dus gewoon wel bij Vliegtickets.nl zijn maar vraag mij hardop af wat nu de juiste stappen zijn om te ondernemen met als doel mijn reissom terug te krijgen. Het gaat om vier tickets dus het is een hoop geld. Wie helpt?
Rorede