BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met mover

Bijdrage door gebruiker
05-10-2004
3 reacties

Twee jaar geleden hebben wij een Hobby-caravan aangeschaft bij een Chateau dealer in Nijmegen. Het was een 2de handsje uit 1998. Tijdens de rondleiding werd ons beloofd dat alles nagelopen en eventueel reparaties uitgevoerd zouden worden. Alleen "uitsoppen" daar begonnen ze niet aan, dat moest ik dan maar doen. In die tijd waren er 2 eigenaren (of eigenaar en compagnon). Toen wij de caravan op gingen halen en in de buurt op een camping gingen staan, (je weet maar nooit) had ik al een eigenaardig gevoel over me.

Geïnstalleerd en wel en de watertank wilde vullen, bleek er een groot gat in te zitten. Nieuwe watertank opgehaald, (werd niet moeilijk over gedaan)de kranen werden opengedraaid en wat denkje, het water kwam overal uit,behalve uit de kraantjes. Boiler kapot. Intussen de voortent proberen te zetten, voortent te klein. Nou, dan begin je zolangzamerhand behoorlijke moordneigingen te krijgen. Men had toch alles gecontroleerd en gerepareerd? Daar werd wat lacherig over gedaan en wat maakte we ons druk? Het werd toch ter plekkeopgelost?

Enkele weken erna, bleek dat de caravan helemaal niet Bovag-gekeurd was. Hierop de eigenaren aangesproken en er ontstond een verhitte strijd, dat dat wel gebeurd was en wij de papieren hadden. Nou, papieren?Nooit gezien! Er ontstond een lekker welles-nietes spelletje en uiteindelijk bleek, dat ze in de tijd van de aanschaf van de caravannog helemaal geenBovag-keuringsbedrijf waren!Dit tekent dus al hoe het beleid van dat bedrijf was.

Wij wilden ook nog wel een mover onder de caravan, daar had hij nog wel een goede 2de handse van liggen. Waren we er maar nooit "ingestonken". Want een jaar later bleek, na onderzoek bij een gewone autogarage dat de acculader naar de filistijnen was, want er zat nog Spaans zand in. Bleek dat ding onder water te hebben gestaan. Toen begrepen we ook, waarom de mover het zo moeilijk deed. Tussentijds was er ook al een pin afgebroken, omdat de rol zo strak stond afgesteld. Motortje kapot, nieuw motortje eronder gezet. De caravan draaitrondjes om zijn as,omdat de motortjes tegengesteld draaien, worden de draadjes "omgezet" en dan moet ie het maar weer doen.

U begrijpt wel, dat wij nooit meer naar die zaak gaan. Verschrikkelijke slechte service en je word nog afgebekt ook, dat het allemaal aan ons zou liggen. Ja, lekker! Sta je in Spanje een caravan van 1400 kg. te duwen, omdat je er een zo goed aangelegde mover onder hebt liggen. Intussen zijn we bij de Caravanbeurs geweest en hebben de fabriekant van de mover gesproken en die sprak er schande van. We hebben de afspraak gemaakt om in het voorjaar even langs te komen in Sliedrecht en dan wordt ie helemaal binnenste buiten gedraaid.

Ik hoop dat we volgend jaar, wanneer we weer naar Spanje gaan, niet meer uitgelachen worden over "dat ding" wat eronder zit!

Heeft U het ook ooit zo zuur gehad?

Groet Betty

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.