BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pechhulp tijdens vakantie in het buitenland

Bijdrage door gebruiker
05-08-2010
30 reacties
Geachte dames en heren,

Ik heb een klacht over de handelswijze van de alarmcentrale van de ANWB. Bijgaand treft u hierbij de klacht welke ik aan de ANWB heb verzonden:

"Leeuwarden. 2 augustus 2010
Betreft: klacht inzake niet behandeling van pech in het buitenland
Geachte dames en heren,
Middels deze mail wil ik mijn ongenoegen uiten op de wijze waarop mijn melding van pech met de auto in het buitenland door uw alarmcentrale is behandeld.
Tijdens mijn vakantie in Italië kreeg ik helaas pech met de auto. De motor wou namelijk niet of nauwelijks meer starten waardoor ik gestrand ben op de camping La Medusa in Porto Recanati te Italië.
Op vrijdag 16 juli 2010 heb ik hiervan melding gemaakt bij uw alarmcentrale.
Tot mijn grote ontsteltenis en verbazing kreeg ik geen enkele vorm van medewerking en werd mij de de gevraagde pech hulp geweigerd vanwege het gegeven dat ik volgens uw collega van de alarmcentrale geen recht heb op de diensten van uw organisatie. Dit had te maken met het feit dat het lidmaatschap op naam staat van mijn moeder, mevrouw W. [edit redactie].
Ik heb vervolgens aan uw collega uitgelegd dat ik, G.E. [edit redactie], door mijn persoonlijke omstandigheden ( ik zit namelijk in de WSNP) geen auto en geen lidmaatschap op naam kan hebben. Daarnaast heb ik uw collega uitgelegd dat mijn moeder en ik op hetzelfde adres wonen, nl [edit redactie].
Vervolgens gaf uw collega doodleuk aan dat indien ik 20 jaar of jonger was geweest ik wel recht op pech hulp zou hebben, omdat ik dan als inwonend kind werd beschouwd.
Ik ben nu 40 jaar en woon door mijn persoonlijke omstandigheden bij mijn moeder in. Ben ik dan niet een inwonend kind meer?????
Door uw collega werd ik vervolgens doorverwezen naar uw zuster organisatie in Italië. Aangezien ik geen Italiaans spreek en uw zusterorganisatie in Italië niet of nauwelijks Engels spreekt werd dit dus een fiasco.
Uiteindelijk heeft een medewerkster van de camping(welke gelukkig goed Engels sprak) de hulp ingeschakeld van een plaatselijke garagehouder en na 4 dagen was de auto weer gerepareerd en had ik gelukkig weer de beschikking over eigen vervoer en konden wij onze vakantie weer voortzetten.
Wat mij echter het meest dwarszit is dat uw organisatie simpelweg mensen in nood weigert te helpen omdat er een andere naam op het kaartje staat dan diegene die op dat moment hulpbehoevend is. Wij (mijn moeder en ik) hebben toch volledig betaald voor het lidmaatschap? De auto staat nota bene op naam van de kaarthouder! Conform de wet ben ik (en blijf ik zolang ik op dit adres ingeschreven sta) een inwonend kind, ongeacht mijn leeftijd!
Ik heb op vrijdag 16 juli NIET om een vervangende auto gevraagd, ik heb u NIET gevraagd om de reparatie en/of onderdelen te vergoeden, maar simpel gevraagd om een stukje dienstverlening in de vorm van het inschakelen van uw zusterorganisatie in Italië om mij weer een beetje op weg te helpen.
Echter door een wanprestatie van uw alarmcentrale heb ik onnodig extra kosten moeten maken in de vorm van bellen vanuit het buitenland naar uw organisatie (3 keer door mijzelf vanuit Italië en 1 keer door mijn moeder vanuit Zweden) en daarnaast heb ik zelf een garage moeten inschakelen en heb deze garage € 331,00 moeten betalen voor een in mijn ogen simpele reparatie. Dit bedrag had waarschijnlijk aanmerkelijk lager uitgevallen indien uw alarmcentrale direct in actie was gekomen.

Ik verzoek u daarom met klem mijn klacht gegrond te verklaren en mij een compensatie te verstrekken voor de bovengenoemde kosten.
Indien uw alarmcentrale blijft volharden in haar standpunt en mijn klacht niet gegrond verklaard dan wensen wij het lidmaatschap met onmiddellijke ingang te beëindigen (met restitutie van de teveel betaalde lidmaatschapsgeld) en zullen wij overwegen onze klacht in de media te brengen ("De groeten van Max" , "Tros Radar" en `Kassa`)
Ik ga er echter niet vanuit dat het zover hoeft te komen aangezien ik in het verleden (gedurende mijn lidmaatschap) altijd goede ervaring met uw organisatie heb gehad.
Ik vertrouw er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Hoogachtend,
[edit redactie]
Ford Mondeo kenteken [edit redactie]

Inmiddels heeft de ANWB in een telefonische reactie aangegeven dat zij juist hebben gehandeld en ons geen compensatie willen verstrekken voor de onnodige kosten die door mij en mijn moeder gemaakt zijn. Tevens heeft de ANWB te kennen gegeven dat zij ons lidmaatschap niet tussentijds met restitutie van het teveel lidmaatschapsgeld willen beëindigen.

Mijn vriendelijk verzoek aan u is om hier in een van uw volgende uitzendingen aandacht aan te besteden en/of de handelwijze van de ANWB correct is geweest. Uiteraard ben ik altijd bereid om mijn verhaal nader toe te lichten.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

G.E. [edit redactie] & W. [edit redactie]
Lidmaatschapsnummer: [edit redactie]



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.