BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oplichting via airbnb

Bijdrage door gebruiker
03-07-2016
12 reacties
Ik heb via airbnb een kamer gereserveerd in Klagenfurt. Er is afgesproken dat wij om 13.00 uur konden inchecken. Om 12.45 uur stonden wij voor de deur maar er werd niet opengedaan. Ook het telefoonnummer wat door de verhuurder opgegeven was, meldde dat hij de telefoon niet kon opnemen maar dat ik een bericht moest inspreken. Dit heb ik gedaan en gewacht tot ca. 13.05 uur. Hij zou wachten tot wij er waren (bevestiging via chat met airbnb). Daarna zijn we weggegaan en hebben via airbnb laten weten dat hij niet thuis was. Later belde hij mij op dat hij om 13.05 uur thuis was gekomen en verzocht ons alsnog in te checken. Wij waren ondertussen naar kennissen gegaan en lieten weten datwij om 20.00 uur zouden terugkomen. Helaas werd dit wat later en zouden we om ca. 21.30 uur langskomen. Dit hebben wij gedaan waarna hij andermaal niet thuis was en op ons geroep en bellen geen antwoord gaf. Later stuurde hij ons bericht dat hij al 7 uur op ons wachtte waarop wij ondertussen tegen middernacht een ander onderkomen hebben gevonden. Door deze omstandigheden is onze hele vakantie verknald en heb ik inmiddels een mail naar airbnb gestuurd.
Dit is toch niet normaal. Als je weet dat je mensen uit het buitenland krijgt, zorg je toch dat je thuis bent. Ik wil nu mijn geld terug. Zijn wij nou fout of de verhuurder. Ik hoor het wel.



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.