Op 24-12-07 kocht ik bij V&D een nieuw vliegtuigkoffer, merk Livt.w.v. €109.95, voor onze vakantie. De avond vóór vertrek brak 1 van de sloten. Aangezien we vlak voor vertrek zaten, was er geen gelegenheid meer om terug naar de winkel te gaan. Bij het ophalen van onze koffers op onze reisbestemming, bleek dat, na slechts 1 vlucht, het koffer op 1 hoekpunt ernstig beschadigd was. Er zat een grote deuk met scheur in ons nieuwe koffer!!
Ook na onze terugvlucht bleek het koffer wederom enige beschadigingen te hebben opgelopen. Hierop hebben wij de vliegtuigmaatschappij benaderd voor eventuele vergoeding van de schade veroorzaakt tijdens transport. Na beoordeling van de koffer, bleek deze niet meer gerepareerdmaar slechts provisorisch opgelapt te kunnen worden.
Bij thuiskomst zijn we onmiddellijk terug gegaan naar V&D om onze koffer terug te brengen, aangezien we absoluut niet tevreden waren met de kwaliteit en functionaliteit en dus ook prijs-/kwaliteitverhouding van het gekochte produkt.
De medewerker van V&D gaf te kennen dat hij de koffer niet gebruikt/beschadigd terug kan nemen of geld terug kan geven of evt. een andere koffer kan aanbieden. Hij bevestigde wel ons argument dat de kwaliteit van het produkt te wensen over laat, zeker gezien de prijs, maar wil ons niet verder helpen met het oplossen van ons probleem. Het vreemde is dat als alleen het slot kapot was geweest, dan had de winkel de koffer wél teruggenomen, onder het mom van "produktiefout". Maar als na 1 keer vliegen er een gat in de hoekpunt zit, valt dat niet onder "produktie- of fabrikagefout en kan/wil de winkel het produkt niet terugnemen...
Mijn vraag is: hoe kan ik in dit geval toch mijn geld terug krijgen of een evt. ander koffer van dezelfde prijscategorie krijgen?? Hoe kun je nu de kwaliteit en tevredenheid over een koffer testen als je het niet mag gebruiken?
Waar kan ik in dit geval nog meer terecht met mijn klacht over het produkt? Want ook als het koffer niet beschadigd zou zijn geraakt en alleen het slot kapot zou zijn, had ik het koffer terug willen brengen. De medewerker van V&D wilde ons niet aan adresgegevens van de fabrikant van de koffer helpen (dit zou erg moeilijk te achterhalen zijn...) Wij wilden graag bij de fabrikant navraag doen over evt. fabrikagefouten bij dit merk koffer...
Heeft iemand een idee wat je rechten als consument zijn in geval van ontevredenheid over een gebruikt produkt (binnen de garantietermijn én ruilperiode van 30 dgn)??
T. Freijsen