Cheaptickets.nl staat bij mij bekend om 1 stuk teleurstellingen en helaas slechte service.
Vorig jaar kocht ik mijn ticket op Cheaptickets.nl
Ik ontving de bevestiging van mijn betaling van IDEAL
ik ontving bericht van Cheaptickets.nl van mijn betaling
maar de rest van de documenten bleven uit.
Volgende dag ontving ik een telefoontje van Cheaptickets, dat de server mijn boeking niet opgepakt had, dus nu probeerde zij mij alsnog op de vlucht te krijgen, maar helaas was het ticket inmiddels duurder geworden, of ik even wilde bij betalen...
Ik wilde de vlucht dus heb ik dit gedaan en ik moet eerlijk zeggen het extra bedrag was drie keer niks, maar het gaat om het idee.
Vervolgens diende ik voor de vlucht extra informatie aan te leveren ivm het land waar ik heen ging.
Deze informatie heb ik 3 keer per email aangeleverd maar kreeg geen reactie.
Uiteindelijk na telefonisch contact hebben ze mijn gegevens toegevoegd en geaccepteerd.
- waarom vragen of ik ze per email wil aanleveren, als daar niks mee gedaan word?
16 april 2010 stond ik geboekt voor een vlucht naar Engeland met Cheaptickets.nl helaas door de vulkaan werd er niet gevlogen.
Onmacht, absoluut!
Ik word netjes door Cheaptickets gevraagd of ik mijn vlucht wil omboeken.
Ik bied hen wat mogelijkheden aan in de hoop dat zij mijn ticket kunnen omzetten en zowaar worden mijn eerste keus voor heen en terug vlucht geaccepteerd.
Ik krijg een email waarin een medewerkster letterlijk zegt dat alles accoord is, dat het nu wachten is op het nieuwe ticket.
De volgende dag ontvang ik een bericht dat het toch allemaal niet mogelijk is, dat zodra zij de boeking bevestigde dat deze afgewezen werd omdat er iets bijzonders met mijn boeking is en ik moet zelf naar Amsterdam afreizen om dit aan de balie van de luchtmaatschappij te regelen.
- waarom mij blij maken met een boeking die dus op dat moment nog niet uitgevoerd was?
Ik reageer op de email met verbazing en vraag waar ik die eventuele extra kosten kan verhalen.
Op deze vraag krijg ik een reactie terug dat ik het allemaal wellicht niet goed begrepen heb, dat mijn oude vlucht gecancelled is door de vulkaan...uhm ja maar wat heeft dat te maken met mij een vlucht toezeggen en deze dan weer wegnemen (vakantiedagen omgezet en direct weer onhold moeten zetten)
maar goed,
Ik reis vervolgens 100 km heen naar schiphol om mijn boeking voor elkaar te kunnen krijgen.
Daar krijg ik te horen dat ik op de nieuwe vlucht sta en dat er geen bijzonderheden zijn.
Er is echter wel de onduidelijkheid dat Cheaptickets geen melding heeft gemaakt dat ik onder de vulkaan omboekingen val en tevens hebben ze een nieuw referentienummer aangemaakt, waar ik gewoon onder vermeld sta.
De luchtmaatschappij reageerde erg geirriteerd dat Cheaptickets mij naar Amsterdam had laten komen terwijl dit niet nodig was, want ik stond door Cheaptickets in het systeem.
De maatschappij probeerde Cheaptickets te bereiken, maar deze waren niet bereikbaar (helaas ook een gewoonte bij Cheaptickets)
Dus kon ik 100 km weer terug voor niets.
Cheaptickets is sindsdien niet meer bereikbaar voor commentaar.
Ik heb nu een klacht ingediend bij de Europese Commissie omdat ook de luchtmaatschappij heeft aangegeven dat ik de onnodige kosten dien te verhalen bij Cheaptickets.nl
Na mijn eerste ervaring bij Cheaptickets was ik licht geirriteerd, maar ik wilde de vlucht graag en Cheaptickets is ideaal ivm het betalen met IDEAL.
Na het verloop van "volcanic ash" booking, was ik nog steeds van mening dat cheaptickets.nl alsnog in ieder geval een excuus zouden aanbieden.
Maar helaas bleef enig reactie uit.
Het niet reageren is voor mij voldoende om voortaan weer vertrouwd ouderwets een reisbureau binnen te lopen en daar te boeken. Of bij de maatschappij zelf uiteraard.
Ik betreur de situatie enorm, want nogmaals een site zoals Cheaptickets is gewoon ideaal qua boeken en betalen, mits het allemaal goed gaat.
Mijn vraag is eigenlijk, zijn er meer mensen die geen antwoord krijgen of "rare" situaties hebben gehad zoals ineens bij betalen of beloftes die terug getrokken worden?