Ik heb voor mijn vriendin een tijdje terug een weekendje Praag cadeau gedaan. Nu komen wij erachter dat we debonhelemaal niet kunnen gebruiken voor een hotelovernachting zonder daar 100 euro voor bij te hoeven betalen (Bongo Premium). Voor heel 2024 zijn er geen beschikbare hotels te vinden. Twee maal telefonisch contact gehad met de klantenservice, daar was weinig begrip voor de situatie. Kreeg een of ander goedkoop hotel aangeboden ver buiten het centrum (dat overigens niet te vinden was op de website). Er werd mij belooft dat er nagevraagd zou worden bij de leidinggevende of ik mijn geld terug kon krijgen. Na beide gesprekken niks meer vernomen. Ook per mail contact opgenomen, nogmaals geen reactie.
Het voelt een beetje alsof ik word opgelicht. Voor alle andere opties moet er flink bijbetaald worden. Op de bestelpagina van de bon stonden allemaal mooie 4-sterren hotels. Bij het daadwerkelijke boeken blijken dus heel veel partners niet meer samen te werken of extra geld te vragen. Bongo geeft aan dat ze hier niet verantwoordelijk voor zijn. Ik heb uitgelegd aan de telefoon dat ik recht heb op 2 overnachtingen in Praag in een 4 sterrenhotel, met minimaal een keuze uit meerdere goed aangeschreven hotels. Mij werd uitgelegd dat ik kan omboeken voor iets anders maar geen geld terug kan krijgen omdat de aankooptermijn is verstreken (zoals in 99 procent van de gevallen want er gaat tijd overheen als je dit cadeau doet).
Uiteraard ben ik erg teleurgesteld door deze situatie en zou ik het liefst mijn geld terugkrijgen om zelf iets te kunnen boeken.
Hebben jullie enige ervaring hiermee? Wat zijn je rechten in zo'n situatie? Is er een mogelijkheid om je geld terug te krijgen of moet ik genoegen nemen met een andere bon?