BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een vakantiepark annuleringskosten rekenen voor annuleren vanwege covid-19?

Bijdrage door gebruiker
26-09-2020
2 reacties

Voor de coronacrisis hebben wij een groepsbungalow bij Roompot geboekt voor 11 personen afkomstig uit 7 verschillende huishoudens onder wie een persoon van 80 jaar. Het geld hadden wij direct overgemaakt. Deze boeking is vanwege de coronacrisis omgeboekt naar november dit jaar, maar we willen de boeking opzeggen vanwege de coronacrisis. Volgens de richtlijnen van het RIVM en de overheid mag Roompot deze dienst ook niet aanbieden, wij zijn immers met te veel mensen uit te veel verschillende huishoudens. Roompot heeft nota bene zelf op de site staan dat er maximaal 6 personen die geen deel uitmaken van één huishouden in een vakantiewoning mogen verblijven. Nu wil Roompot de boeking best annuleren, maar dan moeten wij wel annuleringskosten betalen: 75% van de kosten! Of we kunnen kosteloos omboeken. Een voucher biedt Roompot niet aan. Wij willen niet omboeken, omdat we dat al een keer hebben gedaan en wij onze vakantiedagen niet eindeloos kunnen wijzigen. Als we te zijnder tijd niet komen, beschouwt Roompot dit als een 'no show' en zijn we al ons geld kwijt. Vanwege de onzekere situatie rond covid-19 willen wij gewoon ons geld terug en wel het volledige bedrag. Kan Roompot ons zomaar verplichten annuleringskosten te betalen voor een dienst die Roompot volgens de overheidsrichtlijnen niet mag aanbieden?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.