BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een organisatie zomaar 500 euro borg p.p. vragen?

Bijdrage door gebruiker
15-07-2017
394 keer bekeken
13 reacties

Betreft: klacht borgsom vakantiepark de Roompot

Samen met een aantal vriendinnen hebben we één accomodatie geboekt bij de roompot. Dit was bij het park in Renesse, Soeten Heart.
Wij hadden een 8 persoons accomodatie geboekt voor een weekend van vrijdag middag-maandag ochtend. Dit was voor de mooie prijs van 442 euro, hier kwam nog een borg van 60 euro bij. Wij hebben geboekt op één naam, en geen familie naam (of dit nog invloed heeft gehad weet ik niet..).

Één dag later kregen we een bevestiging via de mail (die eigenlijk telefonisch zou komen..). Waarin werd vermeld dat de borg voorhet huisje anders is, omdat ze problemen hebben gehad met groepen. Daarom is volgens de Roompot een regeling ingesteld vanuit de gemeenten. Dat er een borg wordt gevraagd van 500 euro p.p.... dit zou neer komen op een borg van 4000 euro per huisje voor dit ene weekendje, met een accomodatie van 442 euro. Belachelijk vind ik zelf. Ook vraag ik me af wat de verhouding is van deze gevraagde borg. Mag een organisatie zoveel borg vragen voor een accomodatie van die prijs? Nu heb ik mijn boeking direct geannuleerd, het geld wordt terug gestort, wanneer dit zal zijn kon de receptioniste mij niet vertellen. Ik kreeg na mijn verzoek een schriftelijke bevestiging via de mail, dit was niet standaard.

Ik ben behoorlijk boos over de gang van zaken en wij gaan nu snel opzoek naar een nieuwe locatie. Ik heb dit ook over gebracht aan de telefoniste, die leek hier niet echt van onder de indruk. Ook enig begrip ontbrak volledig.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.